Alla inlägg under januari 2011

Av Iskristall - 6 januari 2011 21:50

Idag känner jag oro i hela kroppen. Kan inte sluta tänka och tankarna bara snurrar. Det känns som att något är fel. Men jag vet inte vad. Jag hoppas verkligen att det inte är något.

Varför blir allt fel när jag inte orkar hålla fasaden uppe? Folk rusar iväg i panik och gör saker. Försöker lösa men vet inte vad det är dom ska lösa.

Känns som att det blev så fel denna gången.

Men jag är också ledsen ibland. Jag kan inte hålla mig glad jämt. Jag har alldeles för mycket saker som trycker just nu.

Jag försöker varje dag vara glad och le och inte visa hur allt gnager i mig. 

Kan inte jag också få vara ledsen ibland. Utan att allt blir åt helvete. Om jag lyssnar på dom runt omkring mig. Kan inte dom lyssna på mig när jag behöver det?

Det är tungt att bära allt själv.

Av Iskristall - 6 januari 2011 15:55

Idag har jag varit och köpt min favoritkudde. Har velat ha den i flera år. Det är nästan likadan som den jag har nu. Fast denna är inte formpressad. Bara väldigt fast och bekväm och ändrar inte form. Sover alltid så gott hemma hos Gaia med sån kudde. Och hemma hos syrran med. Nu har jag också en :)

Ska köpa en till eftersom jag har dubbelsäng men idag orkade jag bara släpa på en :)

Köpte en jättemysig bordslampa också som jag har på mitt barbord. Så jag slipper ha tänt i taket i vardagsrummet jämt. Så nu är bara mina terrarier och lampan på barbordet tända :) 

Nästa projekt (får bli om två eller tre månader) så ska jag se om jag inte kan hitta ett riktigt terrarie till Pandora. Sen efter det blir det Nisses tur. Men det han har duger än sålänge bra. Pandoras däremot är jättetråkigt.

Hittade nya glas också för 50 kronor. En mellanstorlek på glas. Kan också behövas då den mellanstorlek jag hade nu har gått sönder ett av dom. Så jag har bara tre av den. Men nu har jag sex nya fräscha glas :)

På tiden det med. Dom jag har nu har jag ändå haft i ca 10 år. 50 kronor kostade dom nya. Borde kanske köpt tolv men kom fram till att jag bara ville ha sex glas :)


Nu är det mysigt här hemma. Ska ringa fastis på måndag för att se hur det går med nya tapeter också så är jag nöjd sen :) Tänk vad små medel kan ändra mycket :)

Av Iskristall - 5 januari 2011 11:06

Vaknade idag med ont i halsen, ont i bihålorna och kli i öronen.....varför inte ta och lägga på mensvärk där också......kryper längre ner under täcket.....


Katten sitter i fönstret i vardagsrummet och funderar på hur man genom rutan kan klättra närmare snön som faller på utsidan.

Maken till nyfiken katt har jag aldrig varit med om.

Igår var han så nyfiken på vattnet när jag badade. Jag plaskade med fingrarna och han gjorde detsamma med tassen. Så körde han ner nosen i vattnet och fick nysattack så han nästan trillade ner.

När jag badat klart tappade jag ut allt vatten tills det var lagom vatten kvar så han kunde stå i det så lyfte jag helt enkelt ner honom i vattnet. Och självklart står han kvar.

Tänkta jag skulle vänja honom bitvis vid sånt så han blir en lätt katt att bada när det behövs.

Sötare än sötast är han och han förgyller min dag något helt otroligt :)


Djur är det bästa lyckopillret som finns :)

Av Iskristall - 4 januari 2011 19:24

Dagens middag idag blev detta: 


   Ser lite blekt ut jag vet men smaken var helt jättegott!!!!


Kycklinggryta:

Kycklingfilé

Gräddädelost

creme fraiche och en liten skvätt köttfond

krydda med lite vitlök och chilli.

Stek kycklingen, blanda i ost, creme fraiche, fond och kryddor. Koka ihop tills osten smälter.


Blomkålsris:

Riv blomkålen grovt. koka upp vatten. Häll i blomkålen och koka tre min.

Under tiden grovriv ett äpple, fräs det med smör i stekpannan. Häll av blomkålen och häll i den i stekpannan tillsammans med äpplet blanda ihop och servera. (blomkålen ska inte bli för mjuk. Gott med lite tuggmotstånd) 

Av Iskristall - 4 januari 2011 12:35

Nu ska här försökas lägga av med godis och onyttig mat. Och lägga på extra kol på träningen!!!


Mått och vikt idag?


  

Precis avnjutit en god frukost (lunch) med äggröra och bacon :) 


Och igår beställde jag lite snygga träningskläder.....

Föll för dom här byxorna: 


  

Sen blev det två linnen, trosor och två träningstoppar också :)

Av Iskristall - 3 januari 2011 22:18

Erbjudandet på jobbet gick igenom :)

Iår får vi årskort för 1200 kronor här:

      Niiice :) 


Jag klagar inte. Inte alls ;)

Av Iskristall - 2 januari 2011 20:28

När du känner att du mår dåligt är det dom små sakerna som gör det för att det ska vända och du mår lite bättre. Dom löser inte alla problem men dom ger dig små energikickar att orka en stund till.

En sån sak är inte att låsa in dig hemma och vara ensam.

Ut och gör små saker. Åk till simhallen, sola solarie, ta dig tid till en massage eller en ansiktsmask, ta en hemmaspakväll tillsammans med en vän. Även när det är som tyngst att gå ut så sparka dig själv och gör det. Jag lovar att det blir bättre!

Man kan inte lösa dom stora problemen med tankekraft. Men man kan ge kroppen massa energi genom små doser. Då blir dom stora problemen enklare och man stannar inte upp i livet.


Anne-Lie gumman. Detta är för dig. Upp med hakan!! Skäm bort dig själv!! Ut och skratta lite. 

Hade jag varit uppe hos dig hade jag sett till att du gjorde allt detta!!

Men du får sparka igång utan mig nu. Sen om två månader så sparkar vi varandra och har lite skoj ihop :)

Av Iskristall - 2 januari 2011 12:50

Datorn kopplad till stereon och Body Pump låtar på hög volym. Då går städningen som en dans. 

Och humöret blir på topp. 

Kanske borde tänka på att äta lite frukost idag och hoppa in i en dusch kanske :P 

Får ju snart besök...


Ovido - Quiz & Flashcards