Alla inlägg under november 2010

Av Iskristall - 21 november 2010 19:59

Denna helgen har jag bara tagit det lugnt och slappat. Har inte kunnat göra så mycket annat efter ingreppet i fredags. Även om det är litet så är det ju fortfarande sår som svullnar.

Idag har jag slarvat med maten. Jag kände mig tvungen att göra en pasta gratäng med köttfärs och franska örter. Det blev såååå gott.

Pasta är verkligen inte bra för mig men det är ju så gott!!!

Jag står ut med magkatarr och svullen mage som kommer av det.


Nu blir det duschen och njuta av den sista ledigheten denna helgen....

Av Iskristall - 20 november 2010 14:38

Jag hade glömt bort hur ont det gör att skära där. Eller ja undertiden känns det ju inget men efteråt när den släpper.

Jag som hade tänkt promenera och städa i helgen. Men istället ligger jag bara i soffan och tycker lite synd om mig själv. Men ibland får man göra det också :)

Det går över. Är bara obehagligt att röra på sig just nu.

Vill att någon ska komma hit med en kebabrulle ;)

Men det får bli en smarrig kycklingsallad med feta och avocado istället. Klagar jag inte alls på. Har kommit in i en riktig salladsperiod. Har nog ätit det iaf hälften av dagarna denna veckan.

Tänkte jag skulle göra kålpudding någon dag denna vecka också. Det är ju bara sååå gott :)


Pratade med min fasighetsskötare igår också. Det verkar som att det är klart niu. Jag får nya  tapeter till vardagsrummet och hallen!!

Men först efter årsskiftet men det gör ju mig inget alls :)

Av Iskristall - 15 november 2010 19:04

Börjar lukta gott från min ugn nu :) Har en moussaka som gottar till sig där.

Fast en egenvariant av det som vanligt :)

Var ju squash jag hade hemma idag och inte aubergine. men men kan ju inte bli annat än gott ändå när det är jag som lagar maten haha.


Denna veckan blir kort vecka. betyder det att jag kan räkna bort tisdag (som enbart är måndagens elaka tvilling) och tänka att det är onsdag imorgon?

Fredag har jag semesterdag om man nu kan kalla det så när dom 1 ska skära i mig. 2 ska röntga mitt knä. 

Men sovmorgon blir det iaf :)


Mmmm dags att gå och kolla till ugnen :) Börjar lukta klart...

Av Iskristall - 11 november 2010 20:21

Har tagit en riktig egokväll!! 


Färgat håret, gjort en riktig ansiktsbehandling med skrubb, ansiktsmask och smörja in med en go kräm.


Så nu känner jag mig som en ny människa :) 


Älskar peel off masker när jag gör ansiktsmask. Känns verkligen som man får med all skit med dom. Andra tycker jag bara blir som en fet hinna över ansiktet med.


  

Av Iskristall - 11 november 2010 17:05

Idag blev det handla två linnen och två toppar efter jobbet. Rea gillar vi då det bara gick på 200. Behöver verkligen lite sånt på träningen. 

Så nu har jag lite nytt att träna i. 

Av Iskristall - 10 november 2010 19:17

Idag när jag kom hem låg det en fin liten utbetalningsavi i brevlådan och väntade på mig. Hade betalt in en räkning dubbelt.

Sånna överraskningar vill vi ha fler gånger.

Jag vet att jag egentligen skulle haft dom pengarna på kontot ändå :) Men ändå känns det som att man har vunnit på lotto.

Ingen stor summa. Men ändå lite mer än vad jag hade innan :) 

Tänk vad hjärnan kan lura sig själv ibland :)

Av Iskristall - 9 november 2010 19:08

  


Dagens matlagning (får skriva så eftersom jag inte ska äta det försen imorgon) blir en het chili con carne.

Lyckas alltid krydda så där på gränsen till att bli alldeles för starkt men ändå skitgott :) Finns inget bättre när det är kallt och blåser ute. Eller jo grytor är också jättegott. Men lite sting på maten är smaskens :)


I denna chilin har jag:

Nötfärs

2 st vitlök (solo)

chili flakes (dom är härligt starka)

lite tomatpuré

1 paket passerad tomater

1 burk kidneybönor

vilökspeppar

lite köttfond och en buljongtärning.

Liiiiite socker (framhäver smaken jättefint när det är tomatsås och tar bort den skarpa tomatsmaken)


Sen det sista jag gör är att slänga i en näve okokt ris, hälla på lite extra vatten och låta det koka ner en stund så att riset blir färdigt och en del av såsen kokar bort.

Eftersom jag skurit ner på kolhydrater så blir det inte ris till. Men en näve i gör det hela matigare.


Sen så äter jag detta tillsammans med färsk gurka och en klick gräddfil :)

Av Iskristall - 9 november 2010 17:28

Känns som att mitt liv blivit sjukhus. Sjukhus för mina vänner, min familj och för mig själv.

Fanns det en tid utan sån skit?

Idag började dagen med att min läkare ringde mig för att prata om röntgenresultatet på ryggen. Och vi kom överens om att jag ska få röntgen på knäna också. Tar ett par dagar för den remissen att komma men sist gick det smidigt.


Sen på eftermiddagen ringde jag till Sahlgrenska för att få en tid. Och lyckades få en utan remiss (känns som man börjar bli kändis där). Fick en tid nästa fredag för att få ett litet ingrepp igen. Som tur är med bara bedövning! Men det gör ont nog ändå.


Så om jag har tur och bra om man nu kan kalla det så. Då blir det att jag tar röntgen på fredagen också. Då blir det först ingrepp och sen åka raka vägen till direkt röntgen och ta dom plåtarna. Allt på en gång!


Får bli en semesterdag den fredagen!

Ovido - Quiz & Flashcards