Alla inlägg under oktober 2009

Av Iskristall - 30 oktober 2009 08:05

Känner mig lite bättre idag. Har inte den där hemska tröttheten i kroppen. Men det gör ont att ligga på sidan hela tiden. Höfterna börjar det kännas i :)

Nåja jag överlever allt.

N var på bästa humöret igår, tycker om när han är det. Idag skulle han ev få permission från sjukhuset. Hoppas och håller allt jag har på det.

Dagen för mig idag blir lugn. Ska se om det inte finns någon bra serie man kan kolla på. Är ju inte så mycket jag kan göra just nu. Tror inte min kropp skulle tycka om att jag börjar städa och tvätta riktigt än. Får vänta lite grann och ge såret en chans att få lite skorpa på sig.


Av Iskristall - 29 oktober 2009 18:19

Förstår inte hur N står ut med att vara där så mycket. Jag blir rastlös som fan med en gång.
Operationen gick bra dock. Dom hade svårt att stoppa blödningen så det tog dubbelt så lång tid. Och dom fick tejpa ihop mig fram tills imorse. Men nu har jag bara en kompress kvar som ska släppa av sig självt är det tänkt.

Såret är 1 dm i diameter så jag misstänker att det kommer att kännas. Just nu har jag massa värktabletter och anti inflamatoriskt.

Får inte jobba imorgon som jag hade tänkt. Läkaren bara tittade konstigt på mig.

Han kom in på uppvaket och sa vad jobbar du med? Kontor... Då får du sjukskrivning några veckor. Men jag tänkte jobba hemifrån på fredag. Sne blick på mig och bara det kan du glömma! Du kommer ha svårt att sitta. Att gå till jobbet kan du inte för rengöringen och smärtan.

Så jag får snällt gå hemma till den 15 :(

Det suger!! jag är liksom redan uttråkad.

Messade med N på sjukhuset igår. Han frågade hur jag mådde, hur det var osv tyckte välkommen i klubben om alla tabletter jag fick trycka i mig 9 st + alla sprutor jag fick.

Så sa jag att jag är rastlös, du vet vilket humör jag blir på då. Har jag för tyst runt mig börjar jag tänka för mycket och du vet hur jag är då.
Vad är galet sa han? Inget just nu men du vet hur jag blir. Jag ska se till att få dig utskriven om du blir rastlös! kom det tillbaka. Grejjen är blir jag det blir jag på dåligt humör, blir jag på dåligt humör blir han upprörd.

Lugnt sa jag är ok än sålänge.

Bra! tyckte han. Så kom det vi har likadana sängar ;) Tänk inte ens tanken på att bli frisk!

Sen skojade vi lite. Bra att ha någon som ligger på sjukhus samtidigt även om inte i samma stad :)

När jag kom dit igår hade jag lust att begå mord dock. Fastande inför operationen låg jag och väntade på min tur då serverade dom lunch. TACOS!!! Hur sjysst är den när dom andra två i rummet får det? Jag trodde jag skulle dö av hunger. Så jag gav mig ett löfte att köpa det på vägen hem.

Sjuksköterskorna blev lite förvånade när jag vägrade ta sjuktransport hem. Jag sa NEJ jag tar bussen jag ska handla.

Förstod dom sen när jag satt på bussen och var alldeles yr och skakig iof :P

N har sagt massa gånger idag DRICK massor och VILA!!! Bra att han tjötar på mig för jag är slarvig :P

Jag har en liten värmländsk sms sköterska ;) Han lyckas dalta med mig på sms :)


Men nu ligger jag nedbäddad i soffan, tar det lugnt, älskar att vara hemma igen och har ätit TACOS :)

Lär bli mycket ta det lugnt och massa te dom kommande två veckorna.

Men förutom operationssår som ska läkas så behöver jag nog det.

Mina nerver har tagit mycket stryk senaste halvåret.



Av Iskristall - 27 oktober 2009 21:48

Imorgon är det dags för mitt livs första operation. Har tillbringat kvällen med att städa och byta lakan och sånt så jag slipper tänka på det sen. Nu är det bara desinfektions dusch kvar för kvällen. Sen imorgon är det massa förberedelser också innan jag åker till sjukhuset.

Konstigt nog är jag inte jättenervös. Men det är väl som alltid när jag inser att detta kommer att hända och är oundvikligt. Då blir jag kolugn.

Mina utbrott fick jag i helgen stackars N som fick stå ut med det.

Men han förstår han är ju själv i samma läge. Han är helt otrolig på att få mig lugn. Blir riktigt daltig med mig i telefon om han hör att något är fel på min röst. Men i  söndags då vart han så upprörd så han själv vägrade stanna på sjukhuset bara för att jag var upprörd.

Förstår inte hur den kolugna människan kan bli så upprörd när jag blir det. Andra skiter han fullständigt i men så fort jag inte är mitt lugna jag går han i taket totalt. Skulle inte jag svara i telefonen blir han orolig. Vad har jag gjort för att ha sån inverkan på honom...

För mig räcker det att höra hans röst så känner jag mig lugnare, den är mjuk och trygg och med härlig dialekt.

Pushar mig när jag tycker det är läskigt och får mig att sluta tänka för mycket.

Vet inte hur jag någonsin ska kunna tänka mig ett liv utan honom i närheten. Han betyder så mycket för mig.

Vi är så olika som man bara kan vara men ändå kommer vi så bra överens.



Av Iskristall - 25 oktober 2009 17:05

Nu är det två dagar kvar sen är det dags för sjukhuset på onsdag. Får stanna där tills på torsdag sen får jag åka hem. Tur att man har möjligheten att jobba hemifrån för det tänkte jag göra på fredag. Sen får jag se hur jag mår och går på måndag.

3-8 veckor läkning står det i papprena. Något som gör mig förbannat upprörd och arg. För om det är så då finns det ingen mening för mig att göra den resan som är planerad helgen efter känns det som.

Får väl se hur det går med det.

Idag är jag ilsk som fan och på ledset humör. Något som drabbar N som vill prata med mig i telefon men jag har vägrat. Men han ger sig inte säger bara att han ringer mig lite senare.

Av Iskristall - 20 oktober 2009 19:51

Kände jag behövde muntra upp mig lite idag. Så det blev ett frisörbesök. Behövdes verkligen då håret bara låg helt tungt.

Träffade mina små änglar igår också. Fan vad jag saknar den äldsta av dom träffar honom alldeles för sällan.

Den minsta är ju nytillskottet i familjen så honom var första gången jag  sniffade på igår :) Han somnade mot mitt bröst :) Så himla söt är han lillprinsen :)

Av Iskristall - 19 oktober 2009 22:09

Jag är tydligen berättigad till underhåll. Eller nått haha.

Kollade mitt konto idag då hade jag fått underhåll utbetalat den 12 denna månaden. 1273 kronor var det. Och när jag frågade den misstänkt skyldiga till det brottet skyllde han på dåligt minne och att han kanske råkade pilla och det blev så.

Men lilla hjärtat hur ska jag kunna minnas det jag som inte ens minns mitt eget personnr var förklaringen :P

Skadade människa hahaha.


Av Iskristall - 18 oktober 2009 19:17

Fick smaka på mango smoothie hemma hos mamma och när jag kom hem var jag tvungen att göra en laddning att ha på morgonen ett par dagar framöver. Innehåll:


½ paket frusen mango

½ dl outspädd apelsin passionsfrukts juice

1 banan

1 l vanilj yoghurt (laktosfri för mig då)


Så fruktansvärt GOTT!!!!

Av Iskristall - 18 oktober 2009 00:15

Jag måste vara något otroligt stressad inombords just nu med tanke på vad konstigt jag drömmer.

Inatt var jag tillsammans med en ledare för ett kriminellt gäng och ett annat kriminellt gäng kom dit och sköt ner alla utom oss för vi lyckades fly ut i skogen och till en stuga som låg precis bredvid en åker.

Vi gömde oss för alla och såg medlemmar ur det andra gänget åka förbi utanför i lastbil och dom fick absolut inte se oss.

Sen helt plötsligt blev det alldeles mörkt utanför och en stor tornado drog fram precis utanför huset och lämnade stora spår i backen. Man kunde se den gå fram och tillbaka i bakgrunden sen. Konstigt nog kände jag mig ändå trygg hela tiden för jag hade honom med mig och litade på honom.

Det är en av alla konstiga drömmar jag drömde. Varje gång vaknade jag och somnade om igen med en ny konstig dröm som dök upp. Inte konstigt att man vaknar helt slutkörd och trött i kroppen.


Fick ett datum till att tänka på nu idag. Men det kommer jag att hålla för mig själv vad det är och när det är.

Ovido - Quiz & Flashcards