Alla inlägg under januari 2009

Av Iskristall - 30 januari 2009 17:41

Eftersom kattfan har åkt på mjäll så fick han allt ta en dusch nu och bli lite tvättad. Såhär road är han av det INTE. Men han är grymt söt när han är blöt ;) Och han står snällt stilla i duschen när man tvättar honom och jamar bara förtvivlat. Tacksamt så man slipper utsättas för de 7000 klornas vrede ;)


Av Iskristall - 29 januari 2009 15:45

En kvinna kommer hem och säger till sin man.- Kommer du ihåg huvudvärken jag haft i alla dessa år. Nu är den borta
- Ingen huvudvärk längre? frågade mannen. -Hur gick det till?

Hon svarade: - Eva rekommenderade en hypnotisör till mig. Han sa
att jag skulle ställa mig framför en spegel och upprepa:
- Jag har ingen huvudvärk, jag har ingen huvudvärk, jag har ingen huvudvärk,
jag har ingen huvudvärk.... Det fungerade! Huvudvärken är borta!

Mannen svarade: - Det är ju fantasiskt!
Kvinnan: - Du vet ju att du inte har varit Tarzan direkt i sängen dom
senaste åren. Du skulle kanske också besöka hynotisören och se vad han
kan göra åt det?

Mannen gick med på detta. Efter besöket hos hypnotisören kommer mannen
hem, lyfter upp sin hustru och bär henne in i sovrummet, klär av henne,
lägger henne på sängen och säger:
- Rör dig inte, jag är strax tillbaka. Han går in i badrummet och
kommer tillbaka en liten stund senare och hoppar ner till henne i
sängen och älskar passionerat som aldrig förr.
Hans fru säger - WOW, det var ju fantastiskt.

Mannen svarar: - Rör dig inte, jag är strax tillbaka. Han går tillbaka
in i badrummet, kommer ut igen, dom älskar ännu en gång.
Frun säger: - WOW, det var ju ännu bättre!!!

Då säger mannen - Rör dig inte, jag är strax tillbaka.
Efter det går han in i badrummet igen. Denna gång följer hans fru tyst
efter honom, ser honom stå framför spegeln och säga:
- Hon är inte min fru, hon är inte min fru, hon är inte min fru ..

Hans minnesgudstjänst äger rum på måndag...

Av Iskristall - 29 januari 2009 09:35

Jävla influensa tider. Jag har varit sjuk hela denna veckan med feber och värsta huvudvärken och såååå trött. Vill inte alls längre jag vill till jobbet. Men ser ut som att jag blir hemma resten av veckan också :(

Jag vill må mycket bättre imorgon när jag ska.........

Av Iskristall - 28 januari 2009 10:11

Helt seriöst är det någon som vet vart vintern tog vägen?? Innan jul tog jag detta kortet på lunchpromenaden på jobbet och nu igår när jag var nere i servicebutiken runt hörnet upptäckte jag att det börjar bli grönt i rabatterna både krokus och andra vårblommor är påväg upp och just nu när jag ligger i sängen med öppet fönster så hör jag vårfågelkvitter!!!

Något fel för såvitt jag sett så har snön inte ens kommit än till Göteborg. Tror vi missade vintern iår ;)

Av Iskristall - 25 januari 2009 22:18

Sitter och pratar med min vän i Frankrike som jobbar som akut sjuksköterska. Just nu är han på jobbet och berättar om en gammal dam vars fötter håller på att bli alldeles svarta. Kirurgen på sjukhuset vägrar operera henne för att hon är gammal och det enda min vän kan göra för henne är att ge henne morfin mot smärtan. Är det samma här i Sverige? Opererar man inte för gamla människor? Är det för att dom är känsliga för att sövas eller är det att det helt enkelt inte är lönt för att dom ändå ska dö snart?

Jag tycker ju att bara se en människa bli värre så hade varit fruktansvärt. Han sa att imorgon kommer hennes ena fot vara helt svart. Den andra är på gång den med.

Jag vet inte men jag beundrar starkt alla ni som jobbar inom vården för jag skulle ALDRIG klara ett sånt yrke. Jag är inte stark nog!!

Blir ledsen för den gamla damens skull.

Av Iskristall - 25 januari 2009 11:57

Ibland är Facebook en riktig plåga och ibland får man faktiskt ut något riktigt vettigt av det. Senaste veckan har kusiner och fastrar som jag inte träffat sen jag vart barn lagt till mig på vännerlistan. Kusiner som jag inte kommer ihåg namnet på. Kusiner som bytt namn och även gamla barndomskamrater.

En rolig upptäckt med en av kusinerna var att han tillverkar Sveriges enda havssalt . Facinerande för mig som gillar att använda flingsalt i matlagning. Det roliga med det är att han tillverkar det hemma. Och hemma för honom numera är farmors hus på "släktgården" Min pappas gamla barndomshem. Han har byggt sin saltsjuderiugn precis bakom körsbärsträdet man minns från när man var liten.

Så nostalgi och nytt för mig. Kanske dags att ta en sväng till min barndomsminnen och besöka honom :)

Av Iskristall - 24 januari 2009 19:34

En sån här get vill jag nog ha. Sicken vaktget :) Om inte annat ha som partytrick :)



Skapa flashcards