Alla inlägg under juli 2009

Av Iskristall - 31 juli 2009 17:51

När jag hör denna låten. Speciellt efter vad du sa häromdagen....

Av Iskristall - 26 juli 2009 22:51

Idag har varit en allmänt skum och lugn dag. Började med att kolla på ett par filmer. Sen gjorde jag mig iordning för gymmet. Kom i diskussion med N och det ledde till att när jag kom till hållplatsen fick jag ett sms som fick mig så irriterad så jag tvärvände och gick hem igen. Egentligen hade jag tänkt cykla ner men hade så klart punktering på cykeln :( Diskussionen med N löste sig såklart ibland kommer vi på fel kant på grund av att vi missförstår varandra och tänker olika.


Nåja väl hemma igen så kom jag att tänka på tre stora paket som stått utanför grannens dörr sen i fredags. Mötte postkillen som lämnade dom han fick inget svar när han ringde på. Så idag tänkte jag efter. Den grannen är gammal, han har ramlat förr jag hittade honom i trappuppgången en påskafton, och paketen har ju stått utanför sen i fredags och han brukar ofta vara ute och gå eller ha tv:n på högt ljud. Men inget denna gången. Vet ju från sist att han har hemtjänst, så jag sökte upp nr till dom för att ringa och kolla om dom visste något. Tjejen jag pratade med var jättetrevlig och bad att få återkomma. Under tiden bar jag in paketen till mig så att ingen får för sig att ta dom.

Hon ringde upp och talade om att hon lokaliserat honom och att han blir borta några dagar till (hon fick det att låta som att han låg på sjukhus utan att säga något) och så frågade hon om hon ska be någon komma och hämta paketen. För dom har ju nyckel hem till honom. Så hon fick tillåtelse att ge ut mitt nr till dom så att dom kan ringa och hämta hans paket.

Känns väldigt skönt att veta att han inte ligger skadad eller ännu värre inne i lägenheten. Man får vara rädd om dom gamla och försöka hålla uppsikt med en gammal människa som granne.....

Ovido - Quiz & Flashcards