Alla inlägg under oktober 2010

Av Iskristall - 31 oktober 2010 11:30

  

Av Iskristall - 31 oktober 2010 11:07

Jag vet att jag inte borde söka upp fler artiklar om det. Borde vänta och se vad för besked som kommer. Men ändå googlar jag på det.

Vill veta vad som hänt samtidigt som jag är fruktansvärt besviken på denna person. 

Man missbrukar inte förtroende så totalt.

Förstår inte hur vi kan bli så olika vi har ju ändå samma gener i kroppen. Vad gick fel där? Vad höll mig på rätt kant?

Av Iskristall - 31 oktober 2010 10:43

Ja så kan det bli när man går till affären för att köpa frallor. Man kommer hem med hela kittet för att göra hemmagjord pizza till middag :)

Köpte "poff" deg. Sån på burk som man bara behöver öppna och rulla ut. Och så blev det kyckling kebab kött, ost och lök och lite feta ost att strö på när man tar ut den ur ugnen. Kommer bli smaskens det här :)


Borde städa lite mer idag egentligen. Men nu när jag kommit hem och ätit frukost blev det krypa ner i sängen en stund till :) Den är ju så mysig så den måste få massa uppmärksamhet idag :)

Av Iskristall - 31 oktober 2010 08:46

Tänkte jag skulle börja morgonen med en promenad till affären och köpa färska frallor till frukost :) 

Ibland får man skämma bort sig själv litegrann!

Är ju bara sällskapet här i sängen som saknas. Men det lär det ju göra ett bra tag så man får göra det bästa av situationen :) 


  


Idag ska jag bara ägna dagen åt att ta det lugnt, ta hand om mig själv och slappa!


Igår ägnade jag dagen åt att ändra om hela mitt hem. tv möbeln får stå i hallen och hallmöbeln i vardagsrummet. Gör plats för att sätta upp mitt barbord i vardagsrummet. Köket fick en byrå under fönstret, tv får stå där terrariet stod innan och terrariet får stå på hallbyrån tillsammans med några stora växter.

Jag blev nog faktiskt riktigt nöjd med resultatet :) 

Soffan fick byta vägg också :) 

Av Iskristall - 30 oktober 2010 11:00

Förra fredagen var jag på rygg röntgen. För att kolla varför jag har ont i ryggen hela tiden. Det kändes inte som läkare sagt innan att det är ryggskott. Och jag har haft det så länge nu också att jag ville kolla upp ordentligt.


Igår kom resultatet hem i brevlådan.

Jag har en väldigt mild skolios, det är inget att bry sig om enligt läkaren. Däremot har jag även artros i nedre delen av ryggen. Något som är anmärkningsvärt med tanke på hur ung jag är. 

Har nu bokat telefontid med honom för att kolla upp knäna ordentligt igen. Ska försöka få till en röntgen på dom. För jag är rädd att det även där är artros.


Artros: Artros är den vanligaste reumatiska ledsjukdomen. Sjukdomen kallas även för ”åldersreumatism”, men den beteckningen är inte korrekt. Artros innebär en obalans mellan nedbrytning och uppbyggnad av brosk och är alltså inte en naturlig del av åldrandet. 


Så vad kan jag säga. Jag kommer tydligen alltid ha ont. Men jag fick mer pepp till träning för det kan lindra.

Det är ärftligt i min släkt också. Pratade med pappa och han sa att dom dagar jag har ont är det bästa jag kan göra att ta 3 panodil om dagen. Det lindrar tydligen också bra.

På ett sätt är jag faktiskt glad att det inte var diskbråck som han trodde. För konstigt nog så är det bland det värsta jag kan tänka mig att ha.

Av Iskristall - 30 oktober 2010 10:31

Igår var det after work med några av tjejerna från jobbet. Riktig myskväll hemma hos en av tjejerna.

Engelska pratades hela kvällen då våran franska kollega var med.

Det bjöds på ost, vin och rosa äkta champagne :) C hade köpt med sig från Frankrike. Den var RIKTIGT god!!! 

Blev en ganska tidig kväll. Sunkigt trött är man på fredagar.
Nästa gång vill franska kollegan bjuda på vinprovning i lägenheten där hon bor :) Ska bli skoj. 

Av Iskristall - 27 oktober 2010 21:19

Läste en artikel i tidningen igår. Direkt slog det mig vem artikeln handlade om. Och ja idag när jag googlade på det så visade det sig att jag har rätt.

Vill man hitta information så gör man det. Så enkelt är det. Ingen kan gömma sig helt.

Det kommer att bli massa snack om det här framöver. Jag kan inte annat än säga att jag är så jävla förbannad just nu!

Så gör man INTE!!! Det finns många människor som är kriminella. Men fan den sortens brottslighet är bland det värsta jag kan tänka mig.

Att utsätta oskyldiga människor som sörjer för sånt. Och att det är någon som är mig nära som gör det får mig illamående. Jag vill bara att informationen jag får fram inte ska stämma.

Men vis av tidigare erfarenhet tror jag tyvärr att det stämmer allt för väl.


Så undrar folk varför jag inte litar på någon? Man blir som man fostras.

Av Iskristall - 17 oktober 2010 14:10

Har ju i många år haft problem med mina knän och min rygg. Folk runt om säger att det beror på vikten och går jag ner i vikt så försvinner det.

Var hos doktor Ola i torsdags och vi hade en timmes undersökning av rygg och knän och han bekräftade för mig att nej det beror inte på min vikt att jag har ont.

Det kändes faktiskt riktigt skönt att höra.

Knäna vill han att jag ska gå till riktig sportrehab med. Det har med att göra hur fästet mellan lårbenet och knäskålen är och att det trycker in i knät när jag lägger belastning på. Ska icke åtgärdas med en vanlig random sjukgymnast tyckte han utan med en som riktigt, riktigt kan kroppen och dom kroppsdelarna. Någon som jobbar med idrottsfolk.

Ryggen vet vi inte riktigt vad det är än. Så där blir det röntgen. Han ska skicka mig remiss. Det kan vara diskbråck men vi ska kolla upp det.

Känns så skönt med den läkaren. Han är bäst! Han verkligen tar sig tid att undersöka och förklara och till och med rita upp hur kroppen hänger ihop och hur dom olika delarna reagerar på saker.

Denna gången ritade han britsen full med teckningar av knän och ländrygg :) 

Och han aldrig bara avfärdar med värktabletter.

Ovido - Quiz & Flashcards