Alla inlägg under mars 2011

Av Iskristall - 30 mars 2011 21:50

Jag vet inte hur jag ska orka mig igenom det här utan dig. Jag behöver dig så fruktansvärt mycket! Saknar dig varje dag som går.

Jag försöker varje dag att vara stark. Vi försöker allihop tillsammans att hålla ihop och vara starka för din skull. Men det är så svårt. Vi vill ha dig hos oss! Går inte en dag där vi inte hoppas och önskar att du får komma hem och stanna hemma en stund.

Orden idag gör så ont i mig. Jag vill inte acceptera att det är så! Det får inte vara så!

Du har blivit en del av mitt liv som jag vill ha kvar för alltid. Du och din familj. Ni är dom som finns här för mig när jag har sämre dagar. Ni är dom som får mig att le och och orka ni är dom som jag vill ha nära mig varje dag i mitt liv. 

Ta ett djupt andetag älskade du och orka. För våran skull, för din skull. Du hör hemma hos oss.

Av Iskristall - 23 mars 2011 22:33

Efter jobbet idag har det varit helknäppt. När jag kom hem undrade jag varför det inte lyste i terrarierna. Tog mig inte många sekunder att fatta att elen var helt väck. Gaaaahhh...Ingen el = inget internet, ingen laga mat, ingen tv, inte kunna läsa en bok för det strax blir mörkt....ja ni fattar ju. Total kaos i mitt beroende liv!!!

Satt och funderade på hur jag skulle lösa detta problemet. Kom på att Ahhh!! GYMMET :D Så jag slängde ner badkläder i väskan, mina gympaskor står på jobbet. Så åkte jag in till stan igen (hade precis kommit därifrån). På med badkläder, duscha, simma och sen hoppa i jaccuzzin där det redan satt två killar och en tjej. Då gymmet ligger i ett hotell så är det väldigt blandat med folk där.

Iaf killarna var på kurs i fina Götet från Sthlm. Så vi började hugga på varandra litegrann ;) Så kom en kille till och dom andra två pratade med honom. Visade sig att han inte kunde svenska så jag gick över till Engelska istället. Visade sig att han jobbar på volvo precis som jag, var på tjänsteresa från Belgien och när vi pratat kom vi fram till att vi jobbar i husen bredvid varandra. Dom som varit på volvo i Göteborg vet hur ENORMT volvo är.

Så han ville hålla kontakten och tyckte jag skulle lägga till honom.

Sen så kom en kvinna dit och simmade samtidigt som jag simmade. Hon började också prata en massa och ville ge mig sitt visitkort och hålla kontakten med mig. Hon ville ha någon att träna med.

Hon var bra skum den där :P Skröt väldigt om allt hon hade hemma så jag hoppas hon inte börjar ränna på samma pass som mig.

Iaf när jag kom hem efter två timmars simmande, bubblande och bastande så hade strömmen kommit tillbaka ME HAPPY :) 

Av Iskristall - 21 mars 2011 18:11

Idag har jag flyttat ihop med en tjej och en kille i en liten etta. Det ska ju helt klart vara mysigt och trångt :) Fast vi klarar oss bra. Vi har alla vårat eget lilla hörn 

 

Jag valde bort utsikt för en bunker med inget fönster alls. Men jag tror bara det blir fördelar med det :)


Ja alltså.....det är på jobbet jag har flyttat ;) Ville inte ha kvar min dragiga fönsterplats där man får ha persiennen nere hela tiden för att solen bländar så man inte ser datorn. Temperatursvängningarna är inte värt utsikten som man ändå aldrig hinner kolla på.

Istället flyttade jag in på samma rum som bästa kollegan. Fick en plats där jag slipper ha folk som springer bakom ryggen och ett rum som är både mysigt och ombonat. Ska nog till och med ta med mig en blomma dit tror jag :) 



Av Iskristall - 20 mars 2011 18:35

Nu har jag slappat för länge med maten igen. Dags att ta tag i det.

Firar detta genom att göra kyckling i ugn och till det tänkte jag fräsa ihop bacon och spenat med kryddor.

Och så har jag gjort en vitkåls och gurksallad med italiensk salladsdressing i. 

Fast just idag slarvar jag lite ändå. Blandar i en näve ris i bacon och spenatröran. 

Men inte pasta och bröd som jag levt på några dagar nu iaf :) Och imorgon börjar jag ju träna igen efter en veckas uppehåll. 

Av Iskristall - 19 mars 2011 17:53

            

Vill ha!!! Nya träningstoppar och ny baddräkt. 

Av Iskristall - 19 mars 2011 17:35

  

Är morsan dum och ligger så konstigt som hon gör då får man ju anpassa sin liggställning efter henne. Det är inte bekvämt....men är man kelen så är man!!!

Av Iskristall - 15 mars 2011 10:41

Min body pump sket sig totalt idag då jag lyckats gå och bli sjuk :( 

Första gången på länge som jag är sjuk i något som inte har med skära i mig att göra.

Till råga på allt har jag dampkatten som stört hela morgonen. Han lugnade ner sig enbart när jag lyfte upp honom och la honom på bröstet. Och där ligger han nu och sover.

Springer han runt och jävlas bara för att han vill vara nära och kela?



   Tur för honom att han är söt iaf ;) Man kommer undan med så mycket mer då....


Brås på mig kanske ;) Är elak mot folk, spelar söt och kommer undan med det.


Av Iskristall - 14 mars 2011 21:13

Idag blev det ingen träning för mig. Kom på att jag inte ville träna fyra dagar på raken. Så istället blev det hem och slappa.

Skulle ha städat men blev att jag bakade bröd istället (som jag ju egentligen inte ska äta).

Imorgon blir det däremot träning i vanlig ordning och på kvällen blir det iväg på Quiz.


Ovido - Quiz & Flashcards