Alla inlägg under december 2009

Av Iskristall - 30 december 2009 13:25

Då var allt packat och klart. Väntar bara på att få åka men dom andra är försenade.

Humöret är inte direkt på topp just nu. Orolig när jag inte hört av N idag. Det blir jag alltid. Speciellt efter operation.

Ska i vilket fall bli gott att komma bort ifrån stan ett tag.

Av Iskristall - 29 december 2009 23:10

Ikväll är en sån där kväll när man skulle vilja ha någon att krypa ner bredvid. Bara ligga och mysa. Hade varit riktigt gott. Att vara hos N nu hade verkligen inte varit fel. Bara få krypa ner och  se att operationen gick ok och att han har det bra. Ibland räcker inte bara ord i telefon. Man vill se med egna ögon också.

Förstår inte att han litar på mig så som han gör. Vad har jag gjort för att förtjäna det? Nog för att jag är ärlig mot honom och han kan lita på mig.

Men jag förstår ändå inte hur det kommer sig. Speciellt inte nu med det senaste han sagt.

Men vi kommer att lösa detta problemet också precis som med alla andra. Denna gången är det enkelt. Ser fram emot det så man kan göra lite nytta också.

Av Iskristall - 29 december 2009 19:22

Då var förberedelserna för nyår klara. Maten inhandlad, bilnycklarna hämtade. Bara packningen kvar.

För mig blir det massa varma myskläder att packa ner. Och min fina nyårsklänning såklart :)

Och lite alkohol. Ska inte dricka så där jättemycket. Får ju tänka på att försöka följa min nya livsstil litegrann iaf även om jag har en STOR paus nu över nyårshelgen.



Av Iskristall - 29 december 2009 10:48

Fick en fråga om vad jag jobbar med. Det är inget speciellt så. Är administratör enkelt och lätt. Jag vet MASSOR man kan jobba med då. Men i mitt fall är det planering. Innebär möten, möten och möten med folk så att dom har koll på sin planering och sen massa pusslande i datorn. Till på det är det rapporter som ska göras.

Jag trivs kanonbra med det och jobbar med jättebra folk.

Av Iskristall - 29 december 2009 10:44

Jaha då var jag hemma från läkaren då. Behövde inte göra det jag fasade för han såg bara genom att titta att det var fel fortfarande. Så jag är inbokad på operation igen. Jag börjar bli såååå fruktansvärt trött på detta.

Så i mitten på februari är det dags igen.

Själva operationen är jag inte rädd för denna gången. Vet från sist nu att man är så fullknarkad med smärtstillande så man inte skulle känna om ett godståg körde över en. Det är tiden innan. Att vänta och tiden efter att läka som är det jobbiga.


Av Iskristall - 29 december 2009 07:02

Om en liten stund ska jag åka hemifrån till sjukhuset. Hade ju helt klart kunnat ha roligare saker för mig idag känner jag. Men det ska bli skönt att få det gjort och få veta resultatet.

Hoppas att det inte är något. För om det är något kan det hända att det blir operation igen. Och det är något som jag har fått nog av!!!


Av Iskristall - 28 december 2009 16:49

Idag blir det kalkonfilé med stuvad vitkål till middag. Faktiskt jättegott :)

Sen direkt efter maten ska jag stressa iväg till stationen och möta mr and mrs Gaia ;) som kommer hem från den lilla staden långt bort. Bärandes på jaktbytet (även kallat nyårsmiddagen).

Blir fika (hur man nu kan kalla te utan socker för att fika *fnys åt sadisten*) sen hyfsat tidigt hem för imorgon måste jag gå upp vid 6 för att hinna göra alla förberedelser inför sjukhusbesöket imorgon *FASAR* men har andra överlevt så ska väl jag. Är bara bra obehagligt.


Av Iskristall - 28 december 2009 15:36

Berg och dalbana är verkligen vad livet är.  Direkt när man tror att det ska bli lite lugnt så kommer nästa loop.

Julhelgen har varit väldigt lugn. Jag har tagit det så lugnt jag bara kan men med endel allvarliga samtal.

Sen från och med i lördags så började jag träna igen. Har ju en sadistcoach som ska hjälpa mig.

Han är rolig och hård så jag hoppas att detta ska gå vägen.

Dock måste jag nog fostra honom med att han bara skrattar när jag har ont i musklerna :)

Dessutom talar han om för mig vad jag får och inte får äta. Det är perfekt men räkna med en grinig mig ett tag framöver...

Jag som är sån total sockertorsk.


Sadisten ska in på operation igen om en timme. Vi diskuterar just nu hur vi ska göra för att jag ska kunna hjälpa honom och underlätta hans liv litegrann.


Ovido - Quiz & Flashcards