Alla inlägg under februari 2010

Av Iskristall - 23 februari 2010 20:11

Då har jag fått mig ett dygn i total oro! Först ringer han tidigt på morgonen med skorna på redo att åka. Och sen hör jag inget på ett och ett halvt dygn. Någon glömde tala om att dom inte skulle åka direkt till stan.

Blir ju asrädd att något har hänt. Speciellt i det läget när hans mobil är sönder och jag inte kan ringa till honom.

Idag lånade han en av dom andras mobil och ringde iaf. Så efter ett ledset halvgråt prat från min sida så kändes det ok igen.

Han tyckte men lilla gumman du ska inte bli orolig för mig jag är ok!!!

Men det är ju lätt att säga när man tror att någon ska höra av sig om några timmar och vara i samma stad :P

Av Iskristall - 19 februari 2010 20:18

Tänk vad vissa ord värmer. Som att få det där samtalet. Som man iof får flera gånger om dagen men att det just denna gången innehåller fina ord.

Jag gillar inte när jag får höra sånt jämt för jag blir så mycket gladare när jag vet att personen menar det.

Det gjorde min kväll :) Och nu är jag nervös på riktigt...

Av Iskristall - 19 februari 2010 08:12

Jodå jag vaknar halv åtta på morgonen och får för mig att inte sova längre.

Så jag går upp, tar en dusch och fastnar i soffan framför datorn. VARFÖR? Jag kan ju sova hela dagen om jag vill.

Nåja det löser sig nog :P

Fick ju gjort rent såren iaf. Nu ska jag ta första tre pillrena av dagens 10.

Och en kopp te :)

Av Iskristall - 18 februari 2010 10:21

Helt otroligt jag har varit hemma ETT dygn. Och jag är redan uttråkad. Den bådar gott för mitt humör dom närmsta veckorna NOT!

Håll er borta här kommer en gnällkärring med fejk pms typ ;)

Än sålänge håller sig dock smärtan borta det är jag tacksam över.


Undrar fortfarande när livet ska bli lite lugnt. Händer saker hela tiden som jag inte vill ska hända. Men det kommer väl en lugn period snart hoppas jag.

Av Iskristall - 17 februari 2010 18:48

Jag tycker det är obehagligt att jag inte minns allting från igår. Förra gången dom sövde mig gick det mycket lättare. Jag mådde kanon och var bara ytterst lite illamående när jag vaknade.

Denna gången fick jag något i kanylen innan som hon sa detta kan svida lite. Det är lugnt tyckte jag. Svida? Jag fick kramp i hela handen och några sekunder senare mådde jag jätteilla. Sen satte dom nästa spruta och så minns jag inte ett skit försen jag vaknade. Mådde lite illa då med precis som sist men lite syrgas fixade den biten.

Ingen aning om vad den sprutan som fick min hand att krampa sig var. Vet att dom pratade om betapred men tror inte det var det.

Sen igår på dagen var jag mest halvvaken :P Minns inte så mycket.


Men! Jag blev livrädd imorse haha tänk vad fel man kan höra

Jag tyckte kirurgen på ronden när han kollade sa: Här finns det några flikar kvar.

Jag tyckte VA!!!

Finns det kvar?

Han sa nej jag sa att denna gången ska det bli bra


Döv är väl det första man blir på öronen :P



Av Iskristall - 17 februari 2010 17:17

Det blir fläskfile gryta idag istället :) Det var tydligen min kropp med sugen på :)

Av Iskristall - 17 februari 2010 15:05

Tänkte på en sak när jag låg på sjukhuset. Saknade mina grönsaker!!!

Igår när jag kom tillbaka till salen fick jag lunch. Tomatöverbakad fisk med tomatsås och potatis. Gott......men ganska smaklöst.

Till middag fick jag vårrullar med en vitkålssallad som var ganska sur i smaken. Också gott. Men inte mycket smak.

Så idag till middag blir det minsann tacosallad :)

Pappsen hjälpte mig att handla så jag har mat för några dagar hemma så jag slipper tänka på att gå till affären.

Så jag kan göra både tacosallad och fläskfilegryta :) med kryddor.....massor med kryddor :)

Av Iskristall - 17 februari 2010 14:15

Så då var jag hemma från sjukhuset igen. Allt har gått bra men jag är trött som skam och blöder som en stucken grist.

Första jag gjorde när jag kom hem var en STOR kopp grönt te och rostat bröd med korv på.

Sjukhuset är verkligen kanon på alla sätt men saknar två saker. Kryddad mat och massor att göra ;)

Jag blir verkligen uttråkad på ett dygn där.

  hotade med att ringa överläkaren och säga att jag måste stanna minst en månad för den där amöban jag har har rötter upp i hjärnan på mig. Så minst en lobotomi så skrattade han bara åt mig. Han tycker jag ska se hur han har det.

Jag tyckte jag såg tillräckligt på ett dygn :) Förstår inte hur denna karl står ut med att ligga inne så länge.

Men han tycker det är väldigt roligt när jag tappar humöret och vill hem efter en kvart.

Nu blir det att gå hemma i två veckor sen ett återbesök om en månad. Ska ringa om tiden dit v 9 för dom kunde inte se det nu. Men kirurgen vill absolut att det är honom jag ska träffa och ingen annan.



Ovido - Quiz & Flashcards