Alla inlägg under april 2011

Av Iskristall - 29 april 2011 22:08

Känner hur det stramar i ansiktet idag. Och har bränt mig i nacken och mellan skuldrorna idag där jag hade lite uringning. Och det på den korta stund när jag satt med ryggen mot solen och havet på lunchen.

Imorgon om jag orkar ska jag åka med kollegan ut till en av öarna i skärgården och sola en stund.

Innan dess blir det träning.


Hoppas bara att jag mår bättre. Har kliat i hela ansiktet, ögonen, halsen idag och jag har nyst och varit snuvig. Jag tror fan i mej att jag drabbats av någon slags pollenallergi. En på jobbet sa att det kan bero på den jättehöga halten av pollen som är nu att även jag känner av det som inte är allergisk i vanliga fall.

Är det så här pollenallergiker har det är jag GLAD att jag inte haft det innan. Får ju panik!!


Mina favoritpojkar fortsätter att få mig att må bra. Dom är så underbara människor så jag önskar att jag hade dom nära jämt!

Av Iskristall - 28 april 2011 20:35

Idag blev det lite senare till jobbet men det var väl tur det för som alltid dag innan deadline för något så står folk på rad för att uppdatera saker i sista stund :) 

Cyklade hem idag med lite omväg så det blev ca 1 mil på cykel idag.

Sen sabbade jag det med att köpa en kebabrulle ;) 

Men gott som fan var det!!!


Sååå skönt att det klarnade upp på eftermiddagen så jag kunde cykla hem i linne :) 


Av Iskristall - 26 april 2011 19:25

Idag blev det enbart 9 km på cykel och ett body pump pass.

Blev hämtad efter jobbet i lilla snyggcabben för att åka och handla.

Lunchen idag blev tacosallad och middag köttbit med sallad och curry/magnodressing. Yummie. Sånt är såååå gott varför kan jag inte sköta mig och äta det hela tiden? Man kan ju variera sån mat så otroligt mycket.


Imorgon ska jag på kurs hela dagen. Så då har jag ingen som helst aning om vad det blir för mat. Bjuder inte dom på mat så tänkte jag gå och käka på den mexikanska restaurangen som ligger precis bredvid. Har inte ätit där sen   bodde kvar i stan.

Ändå är det suvveränt god mat där! Det stället får mig alltid att tänka på honom. 

Av Iskristall - 25 april 2011 20:38

Kan säga det känns inte alls lockande att jobba imorgon :) Vill hellre åka till havet och sola. Inte åka till havet och jobba. Men, men det är en kort vecka och det är body pump time. Så imorgon blir motionen:

Cykla till jobbet

Body pump

Cykla hem. Om jag orkar slänger jag även in ett Kettlebell pass. Och då blir det cykla till stan och cykla hem Alltså sammanlagt 2.5 mil på cykel istället för 1.8 :) 


Jag är i valet och kvalet om jag ska köra en period på modifast. Eller om jag bara ska bli väldigt hård med kosten igen. Känner mig inte alls i form trots träningen. Eller jo musklerna och så känner jag ju och ser :) Men hade gärna velat bli av med den där jävla magen ;)

Av Iskristall - 25 april 2011 14:46

Så då har jag varit iväg och tränat. 1.7 mil på cykel och ett arm/rygg pass på gymmet.

När jag var på väg in till stan så kände jag hur styret på cykeln började släppa så jag hoppade in på Claes Ohlsson och köpte verktyg. Fick bli en ny ryggsäck också då den jag har börjar bli sliten. Köpte en modell större med tanke på alla träningskläder man brukar släpa på.

På vägen hem cyklade jag till Eriksberg och handlade för middag. Idag blir det tacosallad :) Det har jag längtat efter länge.

Av Iskristall - 24 april 2011 13:37

Igår var det då dags för bröllopet. Vi hade ett helt otroligt fint väder!!

Strålande sol så dom flyttade vigseln utomhus i slottsparken. Jättevackert! Enkelt och kort.

Efteråt gick jag, storebror och hand vän bort till lokalen vi skulle vara i och tog en öl. Hade 4 timmar innan själva festen skulle börja. Satt på utsidan och bara njöt.

Sedan gick jag in och gjorde klart det mesta på tårtorna.

Blev helt ok resultat. Folk tyckte dom var jättegoda. Jag blev tvingad att själv smaka på tårtan. Inte direkt sugen efter att ha tillbringat några dagar med att baka bottnar, göra blommor och lägga ihop....

Så här blev resultatet:


  Tre sånna tårtor var det.

Av Iskristall - 22 april 2011 18:05

Förutom en liten kort cykeltur har jag idag legat i sängen och slappat. Läst lite, sovit mycket.

Stängt katterna ute så jag har lugnt och skönt och slipper massa hår i sängen :) 

Köpte en mango body butter idag och provade lite av den när jag kom hem. Så nu luktar det jättegott om mig :)

Gillar att ha någon fruktigare body lotion/butter på sommaren.

Köpte även något jag äter väääldigt sällan. Hamburgare, dressing, rostad lök och hamburgerbröd. Så här ska ätas hamburgare när jag blir hungrig.

Tänkte lätt att ha så jag kan slänga i mig till lunch imorgon innan jag åker på bröllop. Sen är det ju 6 timmar tills maten serveras och 3 av dom ska jag smycka tårtor :) Bra att ha en stabil grund att stå på :)

Av Iskristall - 22 april 2011 09:48

Första tårtan är ihoplagd. Dom andra två tar jag ikväll.....


 

Ovido - Quiz & Flashcards