Alla inlägg under januari 2010

Av Iskristall - 30 januari 2010 19:49

Härligt det är när    ringer. Det gör han så fort han kommer ut från sjukhuset. Varje gång. Så pratar vi lääääänge. Gott att höra rösten också inte bara sms. Då han ligger på sal kan man ju inte prata lika fritt hela tiden på telefon som när han är hemma.

Nu låg han bara hemma på soffan och njöt av att vara hemma. Förstår honom fullt där. Måste ju kännas helt otroligt skönt att få ha sitt eget omkring sig.

Blir så glad av att höra honom när han är hemma.

Är lite avundsjuk på honom just nu som står i en varm härlig massagedusch :) Sån skulle man ha här hemma!!!

Av Iskristall - 30 januari 2010 15:24

Promenerat, handlat och tredje maskinen tvätt är på g.

Kycklingen är på grillning i ugnen och till det tänkte jag göra ett litet grönskasfräs. Kommer att bli kanongott!!!

Älskar när man bara kan vara hemma och göra ingenting och ta det lugnt. Och det är precis det jag har som planer i helgen :)


Av Iskristall - 29 januari 2010 15:45

Äntliger helg!!! Ska bara ta det lugnt och NJUTA av att vara ledig ett par dagar nu. Är så trött i hela kroppen.

Är glad för   också :) Äntligen!

Av Iskristall - 28 januari 2010 21:10

Vet inte om det är att man har ont hela tiden nu eller vad det är som gör att jag är så fruktansvärt trött.

Två veckor och två dagar kvar att jobba innan operationen. Och varje dag är jobbig på eftermiddagen när jag suttit hela dagen eller gått omkring. Vill inte behöva göra som sist och jobba hemifrån på eftermiddagarna. Vill vara på plats och få löst ALLA problem innan jag ev blir borta igen efter operationen. Och jag misstänker att det kommer att bli som sist. Två veckor hemma för sårvård och smärta. Ser fram emot operationen att få bort det onda. Just då går jag ju på massa smärtstillande så första dagarna efter operationen känner jag inte ens av den kroppsdelen att den finns. Däremot tiden efter när såren läker igen och spricker upp igen varenda gång man går på toa är INGET jag ser fram emot. Det gör så jävulskt ont.

Men jag är så förbannat trött på att blöda och ha ont hela tiden.

Sätter sig på humöret och lusten att hitta på massa roligt finns inte alls just nu.

Helst vill jag bara sova. Komma hem från jobbet och lägga mig och sova bort tiden.

Av Iskristall - 26 januari 2010 18:53

Idag var jag sugen på flygande jacob. Istället blev det hemmasnickrat och återigen JÄTTELYCKAT resultat.

Gjorde en kyckling & vitkålsgratäng.


Fräste vitlök i strimlor med pepparmix och cayennepeppar och en gul lök.

Stekte kyckling i bitar, kryddade.

Gjorde en currysås.


Varvade kål, kyckling och sallad och hällde över såsen. Och så in i ugnen en stund.


Faktiskt Kanongott!!! *nöjd*

Av Iskristall - 24 januari 2010 20:15

Jag har nu den senaste månaden lagt om min kost för att jag vill äta lite nyttigare. Alltså skippa socker i te som jag hade innan och skräpmat osv.

Min ändring är inte alls jobbig för mig. Skippar som så många andra att äta socker, pasta, bröd, potatis och ris. Jag följer det inte slaviskt på något sätt. Jag äter fortfarande ute på fredagslunchen då unnar jag mig, och fredagsfikan på jobbet. Men det är mina egna middagar och luncherna jag tar med mig till jobbet som jag har ändrat i.

Som att jag äter fil eller omelett till frukost istället för mackor.

Detta har gjort att jag har tappat fem kilo på en månad.

Nu till det roliga som jag har lagt märke till. Det är OMGIVNINGEN!! Om man berättar att man äter nyttigare reagerar dom oftast med. Stackars dig men häng i det är värt det! Som idag när jag berättade för en vad jag skulle äta. Hmmm tycker inte att bilden på inlägget nedan ser direkt äckligt ut ;)

Jag äter ju inte äcklig mat för att jag inte äter pasta, ris och potatis. Snarare tvärt om. Det är mer variation och mer smaker än tex slänga ihop pasta och en pastasås. Så det är inget stackars mig alls :)

Eller som till frukost två torra skinkmackor när man kan äta en omelett med skinka, lite ost och tomat eller nått.

Som sagt ingen tråkig mat alls. Och jag följer det inte totalt slaviskt. Bara med just pasta, bröd och SOCKER. Saker som jag åt hela tiden innan.

Det känns litegrann som dom som verkligen måste gå ner massa kilo, och lägger om i kosten......undrar om inte omgivningen med sina sånna kommentarer sabbar deras motivation lite.....för sånna kommentarer kan låta hemskt för en som verkligen kämpar. Det blir liksom ett ont att äta nyttig mat när någon hela tiden säger stackars dig. Istället för fy fan vad gott det låter.

För grönsaker, grönsaksgratänger och alla varianter man kan komma på som inte innehåller massa pasta, ris och potatis är ju faktiskt GOTT.

Av Iskristall - 24 januari 2010 20:09

Idag gjorde jag detta till middag :)


  


Sesampanerad kyckling med en salla på gröna bönor, paprika, tomat, lök och liiiite quinoa :)

Blev skitsmaskens ;)

Av Iskristall - 24 januari 2010 10:23

Jag måste nog vara totalt odödlig ;) Dom säger ju att man inte kan lita på en kvinna som kan blöda i en vecka utan att dö.

Hur är det om man blöder från två ställen? Då måste man ju vara odödlig :)

Nej usch. Jag är verkligen trött på detta nu. Med mina p-piller brukar man inte ha mens i vanliga fall. Men såklart har jag fått det också nu. Livet är verkligen på min sida :P

MEN!!! Det är helg och jag har fått sovmorgon :) Det är riktigt skönt. Tänkte ta mig ner till BP sen och handla lite.

N är i Sthlm för mer provtagningar. Idag ska dom ta prover på hans tumörer. Vi vet inte riktigt varför dom vill göra det men det ger väl sig med tiden. Han är inte som mig och frågar om precis ALLT heller.

Skapa flashcards