Alla inlägg under augusti 2010

Av Iskristall - 4 augusti 2010 00:05

Har tillbringat precis hela dagen i sängen och soffan i sällskap med en bra bok. Känns riktigt skönt att göra en sån sak när man inte rikigt har det glada humöret på plats. Den enda jag har pratat med idag är mamma en stund i telefon.

Nu på kvällen blev det ett varmt bad med olja i, fortfarande i sällskap av min bok efterföljt av en varm dusch där jag rakade benen och pysslade om min kropp lite. Och nu är det soffan igen som gäller. Känns inte som att jag kommer bli trött dom närmsta timmarna.


Imorgon (eller idag blir det ju) ska jag försöka ta tag i en storstädning här hemma. Har inte orkat städa på länge. Har plockat och diskat och så men dags att dammsuga, tvätta golv osv....

Hoppas humöret känns lite mer energi så jag inte är så jävla avstängd.

Av Iskristall - 2 augusti 2010 19:12

Sen i lördags har    son messat med mig. Det känns riktigt bra och ovant. Är härligt när han berättar om sig och sin far. Ger mig många leenden. Det är härligt att se en familj som bryr sig så mycket om varandra.

Men jag är glad att han ser mig som intressant nog att vilja messa med. Att lära känna den personen jag hört så mycket om är roligt.

Jag blir glad över det helt klart. Och han verkar faktiskt lika mysig som far sin. En yngre kopia. Man märker att dom är fruktansvärt lika samtidigt som dom är två helt olika personer :)

Av Iskristall - 2 augusti 2010 14:16

Igår var syster, systerson, vännen och hans son här på chillimiddag. Chilli, färsk gurka, ris, gräddfil och hemmagjord pizzasallad. Jag hoppade över riset :)

Lyckades få till chillin sådär lagom bra i kryddningen. Som min syster sa man snuvar när man äter men bara lite inte så det blir jobbigt :)

Precis som chilli ska vara :)


Väntar fortfarande på bilder på tårtan. Hoppas dom kommer snart!!



Av Iskristall - 1 augusti 2010 10:26

Jisses säger jag bara!! Första samtalet när man är nyvaken är ett klagomål på min bild på fejjan där en kille vill "varna" mig för att man genom linnet på bilden kan ana en bröstvårta att jag kanske visar mer än jag vill. Att det är en fläck strategiskt på bilden där den är. Näee jag är ledsen det är faktiskt min bröstvårta man anar genom linnet. Kan varken plocka bort den eller få den att synas mindre. Jag har bröstvårtor precis som alla har. Ibland kan man ana att dom är där. Är inte direkt så att dom petar ut ögonen på folk och kan användas som vapen.

  

Den bilden är det. Hemsk va.   


Det är konstigt. Jag skulle kunna lägga ut en bikinibild och INGEN klagar. Men denna visar jag mer än jag vill på? Eller andra bilder har man kåtblick på. Sååå hur ska en bild vara? Ska allt vara perfekt? Ska man enbart visa sig bakifrån för att inte förolämpa någon? Hade inte gått då hade dom klagat på mitt breda arsle....

Vad tycker ni? Måste allt vara perfekt på en bild? Eller måste det vara en fyllebild där man ser söndersöpen ut? För sånt klagar inte folk på...

Ja jag vet jag har urtaskigt morgonhumör. Men jag tycker också att sånna kommentarer är totalt meningslösa

Ovido - Quiz & Flashcards