Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Iskristall - 22 augusti 2010 21:37

Hela dagen har gått i slappandets tecken varierat med städning. Har storstädat mitt sovrum. Dammat, tvättat golv, bytt lakan.

Efter middagen fick jag även ett ryck och gjorde rent i ugnen och sen blev det polering av kranar i köket :) 

Nu slappar jag i soffan med en kopp te :) Väntar på att klockan ska bli mycket nog att gå och lägga mig, och hoppas att det infinner sig lite trötthet innan dess....


Saknar    såååå mycket nu när vi inte pratar för tillfället.

Av Iskristall - 22 augusti 2010 14:04

Idag blir det skämma bort mat till middag :)

Fläskfilé med hemmagjord klyftpotatis och en curry/mango dressing.


Nästa vecka ska jag åka till en restauranggross och fylla upp frysen med massa gott kött. Så nu är det frystömning som gäller :) 

Älskar att åka till den restauranggrossen för det är så lätt att äta nyttigt när man har varit där :) Fyller frysen med kött och gott och behöver bara köpa hem grönsaker och ägg och sånt resten av månaden :) Me like. 

Så nästa månad blir det äta minimum kolhydrater igen :) Och börja cykla. Ska vi se om vi lyckas bli av med ett par kg till.

Mätte mig igår och än så länge har det gått neråt.

midja: 81 (95)

över rumpan: 102 (112)

Och nu har jag ändå haft semester, ätit massa kolhydrater och inte cyklat eftersom cykeln är sönder. Ska lämna in den på lagning på onsdag :)


Av Iskristall - 22 augusti 2010 12:21

  


Ibland vill jag backa tiden och följa med själv.

Till tiden innan du blev sjuk. Fast jag skulle vilja

vara med dig då. Dessa veckor när du inte alls mår bra

är vidriga både för mig och din familj. Vi saknar dig.

Jag hoppas så att det är som i höstas att du blir bättre igen.

Och väntar på besked från läkaren idag vad  som händer

den här gången.

Din son hör av sig till mig sen och berättar vad han sa.

Så skönt att jag har din familj nu att prata med.

Du och jag och han har en dejt att klara av har jag och han bestämt

vi tre ska göra något avkopplande när allt lugnar ner sig.

Något roligt som att åka och fiska eller nått.

Vi smider lite planer jag och han.

Av Iskristall - 22 augusti 2010 07:57

Det är helg. Det är dåligt väder och vad gör jag? Jo jag vaknar innan 7 på morgonen. Jag som alltid sover länge *muttrar*. Får väl ta och lägga mig igen en stund senare. Och bita ihop och äta frukost nu ;) 


  



Ovido - Quiz & Flashcards