Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Iskristall - 27 augusti 2010 18:09

  

An Arab student sends an e-mail to his dad, saying:

 

Dear Dad 

 

Berlin is wonderful, people are nice and I really like it here, but Dad, I am a bit ashamed to arrive at my college with my pure-gold Ferrari 599GTB when all my teachers and many fellow students travel by train. 

Your son, Nasser

 

The next day, Nasser gets a reply to his e-mail from his dad: 

 

My dear loving son

Twenty million US Dollar has just been transferred to your account. Please stop embarrassing us. Go and get yourself a train too. 

Love, your Dad

Av Iskristall - 27 augusti 2010 17:52

Fan vad skönt det känns att ligga nedbäddad i soffan under täcket :) Dagen har varit möten och möten. Sen cyklade jag hem på min nylagade cykel. Såklart lyckades jag tajma in dagens enda regnoväder!!!

Regnade så jag hela tiden fick torka vatten ur ögonen för att se var jag cyklade. 

Tog en sväng in på Lidl och handlade klyftpotatis och gyros för att göra dagens middag lat och god. Till det ska jag ha beasås :)

Nu blir det slappa resten av kvällen och i helgen blir det några timmar jobba :( Men jag måste för att hinna med en deadline jag har.

Av Iskristall - 27 augusti 2010 17:02

När min cykel gick sönder och jag åkte förbi cykelhandlaren för att kolla vad göra sa han. Vi måste byta däck det är ALLDELES för skevt och går inte att rikta. Han kollade ändå på min cykel. 

Så ny fälg för 650 kronor + jobb och då skiftar vi inte däck och slang åt dig...

Jag har grämt mig över detta nu eftersom ekonomin inte är den bästa.

I måndags tog jag cykeln till jobbet för att på onsdagen lämna in cykeln och få detta jobb gjort åt mig.

Kollegan kollade på min cykel och sa den är inte så skev. Det är ju bara en eker som är av. Det fixar jag lätt sa han. 

Jag tänkte det testar vi först. Åkte ner till Backaplan och köpte en ny eker igår för SJU!!!!! kronor. Och idag har snällaste kollegan lagat min cykel (bra med verkstad på jobbet) 

Så istället för en tusenlapp att laga så kostade det mig SJU kronor!!!

Man tycker att han på cykelverkstan borde sett att ekern var av men han ville väl bara tjäna pengar på en dum idiot som inte kunde!!!

Nu funkar min cykel perfekt. Känner inte minsta lilla obalans i däcket längre.

Ska bjuda min kära kollega på lunch någon dag nästa vecka! Det är det minsta jag kan göra!

Ovido - Quiz & Flashcards