Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Iskristall - 5 augusti 2010 01:34

  

Så här blev det färdiga resultatet på bröllopstårtan jag gjorde förra veckan :) Har inte sett det då min syster fick lägga på blommorna och knyta banden.

Vanlig prinsess tårta med en blandning av marsipan och sugarpaste.

Den blänker så för att den är pudrad med pärlemo.

Blommorna är en riktig ros och gerbera och så ett sidenband knutet runt.

Enkelt och stilrent!!

Ställningen är det brudgummen själv som har svetsat helt underbar tycker jag!!! 

Av Iskristall - 5 augusti 2010 01:12

Hur många sitter egentligen mitt i natten och målar lager på lager på en fransk manikyr :) Då är man verkligen sömnlös i Göteborg, med tanke på hur lång tid det tar för att det ska torka ordentligt.

Blir svagt rosaglittrande "tippar" säger man det när det är ens riktiga naglar man målar?

Nåja rosa blir det iaf :) Och målat på frihand är det. Tänk att man faktiskt kan lära sig att vara stadig på båda händerna när man målar naglarna. Jag som är så hopplöst vänsterhänt annars kan måla nagellack med båda händer utan att kladda :)

Men stadig måste man väl bli när man som jag målar naglarna ett par gånger i veckan :)


  

Lite suddig men så blir det :)





Ovido - Quiz & Flashcards