Alla inlägg under juli 2010

Av Iskristall - 14 juli 2010 19:16

Blev en och en halv mil cykel idag :)

Cyklade ner till Backaplan, via Lindholmen och Eriksbergskaj på vägen hem med en paus på piren där jag drack lite vatten och njöt i solen en stund.

Köpte schampoo och en urfräsch bodylotion som luktar citrus. Och så blev det nya bromsar till cykeln också som jag bytte när jag kom hem.

Kom fram till att min cykel BEHÖVER en tvätt.

Oljig och sketen som fan. Får la trassla in den i badkaret och dränka den i något fettlösande..För att sen smörja in kedjan :)


Nu har jag fått i mig crepes med tonfiskröra det var riktigt mumma. Speciellt i den här värmen. Gjorde dom kalla.

Av Iskristall - 14 juli 2010 10:50

Det blev cykla igår ändå :) Cyklade ca 1 mil kom hem helt genomsvett men ändå inte trött i benen. Har änna fått muckler i dom ;)

Väl hemma så fick några ord från killkompisen mig att ställa mig på vågen. Har inte gjort det på väldigt länge då jag föredrar att mäta. Och jag har tappat från ca 85 kg ner till 76 kg. Det kändes konstigt att se. Jag märker det inte så själv. Men samtidigt en härlig känsla :)

Men helt klart positivt. Om en liten stund tänkte jag hoppa upp på cykeln igen. Måste köpa schampoo så tänkte jag sticker ner till Backaplan och gör det. Så får jag ju ytterliggare strax över milen cyklat :)

Av Iskristall - 13 juli 2010 18:26

Usch idag har jag varit riktigt slapp. Borde ha cyklat runt halva hisingen för motion men har inte orkat alls.

Försökt sova fast jag inte är trött. Försökt läsa men kommer inte in riktigt i boken.

Gav mig på att göra pannkakor till middag jag som inte ens gillar pannkakor:P

Skum dag i mitt humör idag.

Av Iskristall - 13 juli 2010 08:31

Vad skönt det är att vakna tidigt när det regnar och åskar :) Jag gick direkt upp och öppnade balkongdörren på vid gavel :)  Svalkar och fläktar så himla gott :)

Ska njuta av denna dagen med en bok och en härlig frukost med fil, müsli, te och knäckebröd med tonfiskröra :)


Av Iskristall - 12 juli 2010 01:01

Har tillbringat kvällen på Sahlgrenska tillsammans med systeryster som hade ont. Vi hade trevligt skrattade åt förra helgen :)

Men så fick vi en sån där mardröms människa bredvid oss :P Vägde 50 kg för mycket, pustade, stånkade och var såååååå lidande.

Hon satt och lyssnade på allt vi pratade om och kommenterade. Sa vi katt så skulle hon berätta om sin katt. Och när sköterskan kom och kollade till så lät hon såååå ynklig och tyckte att jaaaa man får ju försöka stå ut. Sen när sköterskan gått talade hon om att hon minsann hade ont 9.5 på smärtskalan som går till 10.

Sen när sköterskan kom igen och frågade om någon behövde ligga så kom det ett lidande från henne nej inte just nu men om en liten stund. Och så lite mer pustande och stånkande och försöka prata med mig och syster :P

Hon såg dock inte ut att ha speciellt ont.

Förstår inte sånna människor som ska visa att dom veeeerkligen lider inför främmande människor i ett väntrum. Och dessutom lägga sig i ett privat samtal :P

5 timmar blev vi iaf sittandes innan syster fick komma in och få sin dubbla kur pencillin. inflamerad livmoder efter operation häromdagen.

Skulle gå och köpa något att dricka åt oss vid 8 på kvällen då har pressbyrån stängt. Ner till Vasaplatsen fick jag ta mig. Fanns säkert något närmare men inget jag såg.

Man tycker ju det borde finnas något som har öppet längre på ett så stort sjukhusområde!








Av Iskristall - 11 juli 2010 13:06

Jag är RÖD idag. Det gör ont att ha kläder på sig och jag går runt här i sportbh och trosor och smörjer in mig i aloevera body gel.

Men men det lägger sig snart och jag blir jättesnyggt brun (helt övertygad).

Måste ju visa alla runt omkring att jag har semester.

Nej jag är inte oförsiktig i solen i vanliga fall. Men det var så skönt att ligga på stranden i fem timmar igår och bada även om det var kallt i vattnet.

Och jag bränner mig ALLTID första gången jag solar på riktigt.

Men sen brukar det gå bättre. Eller är det för att det brukar vara sol en dag på min semester sen regnar det resten så man får inte chansen att bränna sig igen ;)


Dagens middag idag blir riktig söndagsmiddag. Stek som ligger i marinad och tinar nu tillsammans med potatisgratäng. Yummie :) Finns inget godare än kött....eller ja grillad fisk ligger nära men kött vinner nog alltid :) Om det är bra tillagat.



Av Iskristall - 10 juli 2010 19:52

Idag var vi ute vid havet vid tio imorse. Frukosten var medplockad och bikinin på. Trodde först att solen skulle svika oss men efter ca en halvtimme försvann alla moln och det blev klarblå himmel och solen strålade i mängder!

Jag premiärbadade i havet. Två gånger var jag i. Brände mig MASSA är helt knallröd över hela kroppen eller ja överallt förutom där bikinitrosorna satt. Vi solade ju toppless smarta som vi är :)

  

Visst ser det för härligt ut!

Nedanför buskarna på den här bilden ligger vårat solställe. Perfekta stället stor gräsmatta, brygga med stege och inte massa barnfamiljer och sånt. Brukar inte heller vara massa folk där som på alla andra stränder i stan. Nej här är verkligen mitt nya favoritställe :)

Enda som saknas är en glasskiosk :) Men det överlever man ju utan helt klart :)

Så första dagen på semestern blev sol, bad och vänner.

Väl hemma blev det dusch, smörja in sig i aloevera och sedan göra röding i ugnen med citronpeppar och till det äta en hemmagjord tonfiskröra med ägg i :)

För en gång skull en väldigt glad dag!

Av Iskristall - 9 juli 2010 17:42

Undrar hur många som skriver samma sak idag?

Iaf är den här den jag har längtat och fruktat. Hoppas att det ska bli en bra tid borta från jobbet och att jag får chans att ladda mina batterier och göra något positivt.

Känns just nu som att nejje jag är inte beredd, inte nu jag har ju bara dom här fyra veckorna.

Hoppas att jag om fyra veckor skriver annorlunda.

Ovido - Quiz & Flashcards