Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Iskristall - 14 juli 2010 20:14

Japp en av dagarna ser det ut som att det blir jobb på denna semestern. Har lovat min syster att hjälpa henne göra bröllopstårta till 60 pers.

Så vi kommer att ha en stund att göra där.

Jag frågade idag om dom kan tänka sig att dekorera med sidenband och färska blommor. Tycker ju bara att det är såååå fräscht och snyggt när man har det.

Här är ett exempel på hur det kan se ut.

  

Är INTE jag som har gjort den tårtan den är googlad.

Men det blir ju bara så vackert med det. Samtidigt som det sparar massa timmar i att sitta och pilla ihop rosor i marsipan och så.

Som det ser ut nu blir det en blandning mellan sugarpaste och marsipan. Lätt att jobba med, klibbar inte och håller bra. Precis som det ska vara.

Den här sidan Tårtdecor gillar jag att skicka folk till när jag ska hjälpa dom göra fina tårtor. Där finns ju sååå mycket roligt :)

Och framförallt!! Riktiga bagerigrejjer. Ingen jävla töntig vanlig butik marsipan utan riktig som inte kletar ner halva köket! Skillnaden kan man bara veta när man jobbat med det :)

Skoj att folk vill ha min hjälp med att göra sin bröllopstårta! Är ju endå en stor dag i deras liv.

Av Iskristall - 14 juli 2010 19:16

Blev en och en halv mil cykel idag :)

Cyklade ner till Backaplan, via Lindholmen och Eriksbergskaj på vägen hem med en paus på piren där jag drack lite vatten och njöt i solen en stund.

Köpte schampoo och en urfräsch bodylotion som luktar citrus. Och så blev det nya bromsar till cykeln också som jag bytte när jag kom hem.

Kom fram till att min cykel BEHÖVER en tvätt.

Oljig och sketen som fan. Får la trassla in den i badkaret och dränka den i något fettlösande..För att sen smörja in kedjan :)


Nu har jag fått i mig crepes med tonfiskröra det var riktigt mumma. Speciellt i den här värmen. Gjorde dom kalla.

Av Iskristall - 14 juli 2010 10:50

Det blev cykla igår ändå :) Cyklade ca 1 mil kom hem helt genomsvett men ändå inte trött i benen. Har änna fått muckler i dom ;)

Väl hemma så fick några ord från killkompisen mig att ställa mig på vågen. Har inte gjort det på väldigt länge då jag föredrar att mäta. Och jag har tappat från ca 85 kg ner till 76 kg. Det kändes konstigt att se. Jag märker det inte så själv. Men samtidigt en härlig känsla :)

Men helt klart positivt. Om en liten stund tänkte jag hoppa upp på cykeln igen. Måste köpa schampoo så tänkte jag sticker ner till Backaplan och gör det. Så får jag ju ytterliggare strax över milen cyklat :)

Ovido - Quiz & Flashcards