Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Iskristall - 21 juli 2010 16:49

Det blev kyckling/broccoli biffar och dom blev smaskens :)


3 kyckling fileér

2 ägg

1 näve broccoli (fryst, tinad och avrunnen)

chilli

grovmalen svartpeppar

salt

vitlök (hade i vitlökspulver)

maizena (för att binda smeten går bra med ströbröd)

1 gul lök.

sesamfrö


Mixade ihop smeten och gjorde biffar.


Resultat:

  

  


Av Iskristall - 21 juli 2010 16:42

  

Så här blev naglarna när jag fixade dom igår. Lite suddig bild men fransk manikyr med gula tippar och silverblommor.


Av Iskristall - 21 juli 2010 14:14

Idag när jag försökte klura ut vad jag ska äta till middag kom jag på att jag nog ska prova att göra kyckling biffar.

Kommer nog att bli jättegott om jag lyckas med dom ;) Blir så tråkigt med att bara ha kycklingfilé jämt i olika varianter så här ska malas ner.

Tänkte ha broccoli till / i har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ha det i färsen eller om jag ska göra den vid sidan om.

Läste att man kunde göra kebabstyle någonstans. Jag har ju kebabkrydda. Man kanske skulle prova att smaksätta med den?

Hmmm nåja något kommer jag på sen :) än sålänge är bara kycklingen framplockad ur frysen så det tar ju en stund innan den tinar :)

Vet att jag måste gå och köpa lite lök iaf att ha i färsen :) Det är en bra början....

Hopp iväg till affären :)


(Såklart inte mina biffar)   

Av Iskristall - 21 juli 2010 12:53

Hade planer på att ligga på stranden och pressa hela dagen idag.

Somnade inte försen fyra i morse och precis när jag somnat ringde kompisens mobil upp mig av sig självt.

Problem med att somna om igen :P

Med det att jag vaknade 12 idag. Asgrinig av att inte fått sova ordentligt, huvudvärk och ingen lust att åka till stranden så sent. Jag vill ju vara där vid typ elva. Så man får sola på förmiddagen.

Kanske iof är lika bra att jag inte åker dit flagar fortfarande från förra gången. Så mellan brösten och på vänsterarmen är jag ödla :P


Ovido - Quiz & Flashcards