Alla inlägg under juli 2010

Av Iskristall - 21 juli 2010 16:42

  

Så här blev naglarna när jag fixade dom igår. Lite suddig bild men fransk manikyr med gula tippar och silverblommor.


Av Iskristall - 21 juli 2010 14:14

Idag när jag försökte klura ut vad jag ska äta till middag kom jag på att jag nog ska prova att göra kyckling biffar.

Kommer nog att bli jättegott om jag lyckas med dom ;) Blir så tråkigt med att bara ha kycklingfilé jämt i olika varianter så här ska malas ner.

Tänkte ha broccoli till / i har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ha det i färsen eller om jag ska göra den vid sidan om.

Läste att man kunde göra kebabstyle någonstans. Jag har ju kebabkrydda. Man kanske skulle prova att smaksätta med den?

Hmmm nåja något kommer jag på sen :) än sålänge är bara kycklingen framplockad ur frysen så det tar ju en stund innan den tinar :)

Vet att jag måste gå och köpa lite lök iaf att ha i färsen :) Det är en bra början....

Hopp iväg till affären :)


(Såklart inte mina biffar)   

Av Iskristall - 21 juli 2010 12:53

Hade planer på att ligga på stranden och pressa hela dagen idag.

Somnade inte försen fyra i morse och precis när jag somnat ringde kompisens mobil upp mig av sig självt.

Problem med att somna om igen :P

Med det att jag vaknade 12 idag. Asgrinig av att inte fått sova ordentligt, huvudvärk och ingen lust att åka till stranden så sent. Jag vill ju vara där vid typ elva. Så man får sola på förmiddagen.

Kanske iof är lika bra att jag inte åker dit flagar fortfarande från förra gången. Så mellan brösten och på vänsterarmen är jag ödla :P


Av Iskristall - 19 juli 2010 12:58

Kan vänja mig vid att sova till elva helt klart :)


Började dagen med nya avsnittet av true blood och efter det åt jag blodpudding till frukost/lunch. Hmmm sicken jävla kombination.

Gillar inte att det är molnigt idag när jag vill sola men det får blir städa och läsa lite bok istället.



Något man alltid ska tänka på är att det man säger om andra kommer fram. Alla säger saker då och då om någon annan. Men ibland får man ta och tänka efter. Ord kommer fram, ord sårar, ord gör ont.

Ta hand om era nära och kära. Spela inga spel. Ta tillbaka det äkta i vänskap runt omkring er.

Av Iskristall - 18 juli 2010 10:26

Nu blir det sen frukost. Sen blir det förhoppningsvis en cykeltur om jag får ordning på bromsarna. Men det ska jag väl lyckas med på något sätt. Skam den som ger sig :)

Så skönt att jag äntligen har kommit in i semestersova. Älskar att sova till 10-11 när jag är ledig. Idag vaknade jag vid 10 :)


Jag kollar på den där tatueringsgrejjen på 6:an. VILL VILL VILL Ha en till tatuering.

Vet precis vad jag vill ha också :)

Av Iskristall - 17 juli 2010 13:15

Sooooolen var är du!!!

Jag vill ligga vid havet och sola idag men någon har stulit solen ifrån mig.

Usch och fy vad oförskämt!!

Har precis ätit lite god frukost (jag vet jag sov länge idag) och sitter med det sista på min stora kopp te. Och nu vill jag klä på mig och cykla till havet men det regnar ju.

Så jag bäddar ner mig i soffan med en bra bok istället :)

Försöker fundera ut vad för gott man kan äta till middag :)

Av Iskristall - 15 juli 2010 16:34

Har tillbringat dagen på stan och hemma hos mig tillsammans med barndomskamraten :) Myyyys!!! Dom har varit här och fikat massa gånger men längesedan vi hade en heldag så här bara jag och hon då hon bor i Värmland.

Sötaste lilla gravidmagen hade hon också :)

Jag gillar det där med vissa vänner som man kan vara ifrån i flera år men så fort man träffas så stämmer allt och man pratar och pratar.

Köpte ett jättegult nagellack. Inte neongult bara jättegult. Känns konstigt med den färgen på naglarna då jag inte är van men det är snyggt med solbrännan :)

Den gula till vänster är det :)


  

Av Iskristall - 14 juli 2010 20:14

Japp en av dagarna ser det ut som att det blir jobb på denna semestern. Har lovat min syster att hjälpa henne göra bröllopstårta till 60 pers.

Så vi kommer att ha en stund att göra där.

Jag frågade idag om dom kan tänka sig att dekorera med sidenband och färska blommor. Tycker ju bara att det är såååå fräscht och snyggt när man har det.

Här är ett exempel på hur det kan se ut.

  

Är INTE jag som har gjort den tårtan den är googlad.

Men det blir ju bara så vackert med det. Samtidigt som det sparar massa timmar i att sitta och pilla ihop rosor i marsipan och så.

Som det ser ut nu blir det en blandning mellan sugarpaste och marsipan. Lätt att jobba med, klibbar inte och håller bra. Precis som det ska vara.

Den här sidan Tårtdecor gillar jag att skicka folk till när jag ska hjälpa dom göra fina tårtor. Där finns ju sååå mycket roligt :)

Och framförallt!! Riktiga bagerigrejjer. Ingen jävla töntig vanlig butik marsipan utan riktig som inte kletar ner halva köket! Skillnaden kan man bara veta när man jobbat med det :)

Skoj att folk vill ha min hjälp med att göra sin bröllopstårta! Är ju endå en stor dag i deras liv.

Ovido - Quiz & Flashcards