Alla inlägg under november 2009

Av Iskristall - 22 november 2009 20:56

Jag blir inte klok på dom. NÅGONSIN!!!

Ena stunden vet man inte hur dom tycker och tänker. Nästa får man höra att dom pratar om en med sina anhöriga.

Som idag när jag var lite osäker på N. Han har börjat prata så gott om sitt ex. Något som jag inte är jätteförtjust i :P När någon man tycker om säger fina saker vill man ju självklart att det ska vara om en själv.

Han sa till mig att han pratar fina saker om mig också. Till sin son bland annat har han sagt att jag är en sån han har letat efter. Att jag har det han tycker om. Tänk om han kunde säga sånt till mig istället :) Så att jag vet att det är så han tycker och tänker. Vad mycket enklare det hade varit för mig då.


Av Iskristall - 22 november 2009 19:20

Gaia tvingade ner mig till läkaren idag då mitt bröst inte vill läka. Är tungt att andas och gör ont.

Läkaren fick lyssnat på bröstet och beordrade att ekg och infektionsprov skulle tas så det blev flytta till ett annat rum, strippa och lägga mig på britsen så att sköterskan kunde koppla in alla sladdar.

Sedan var det stick i fingret som gällde. Som tur var visade dom proverna inget utan det verkar som en luftvägsinfektion bara. Fick antiinflamatoriskt utskrivet som jag ska knapra i två veckor.

Tror helt enkelt min kropp inte alls ville sluta med piller. Min antibiotika kur tog ju slut idag efter halsflussen dom hittade sist.

Så då måste ju kroppen hitta annat sätt för mig att knapra lite piller :P

Jag är sååååå fruktansvärt trött på det kan jag säga. Enda piller jag vill äta är mina p-piller. Resten kan kvitta.

Av Iskristall - 21 november 2009 18:28

Nästa helg är jag bjuden att följa med på party med en kille. Enda nackdelen är att killen även ska gå dit med min ex kk. Och han vet inte om att vi två träffats. Han vet att vi känner varandra men inte hur väl. Så Hmmm bjuden på party med en som vill lära känna mig så och en som redan känner mig så. Känns lite skumt. Känns som att jag kommer att banga fett hur rolig än tillställningen låter.

Messade min ex kk om det han tycker följ med! Inga problem alls från hans håll.

Är förresten killen jag "fick" som bjudit mig ;)


Av Iskristall - 21 november 2009 18:02

Jag har tänkt. Tror inte jag har ett enda ex som inte har undrat i efterhand hur det skulle bli om dom gjort något annorlunda eller om situationen varit annan. Nu senast för några veckor sen fick jag ett sånt mail av just ett ex.

Jag har kontakt med alla mina ex. På mail eller telefon. Alla utan undantag. Inte för att det är så många jag har. Men håller inte jag kontakten så hör dom av sig.

Inte alltid deras nya flickvänner vet om det dock. Killar bara älskar att smyga med sånt verkar det som.

Förstår inte varför. Dom är ju ex så varför ska flickvännerna bli svartsjuka? Är ju inte direkt så jag är skitsnygg.

Nej jag tycker det ska man ha kontakt med ett ex kan man lika gärna vara ärlig om det. Annars finns det ju ingen mening med det.


Av Iskristall - 21 november 2009 11:46

Ja kan vara men jag tror bara det är en vanlig enveten influensa jag fått. Är uppe i två veckor nu med att vara dålig. Halsfluss var det enda läkarna hittade på mig men då tycker jag det är konstigt att jag har så ont i bröstet när jag andas och det känns som att jag har lite vätska där.

Men antibiotikan tar väl det med hoppas jag. Har dock nästan ätit hela kuren nu och ingen skillnad. Äter även antiinflamatoriska.

Och jag är dödligt sjukt trött på att äta tabletter varje dag. Först 9 om dagen efter operationen. Och sen när det blev bra så fick jag detta. Så nu tar jag 4 tabletter om dagen + cocillana.

Hoppas att det snart är över så jag kan återgå till mitt liv!!

Saknar tom gymmet och DÅ är det riktigt illa. Men jag behöver röra på mig blir galen av att inte kunna.

Och jag har inte kunnat i tre månader nu. Tur har jag iaf att jag inte gått upp ett gram i vikt (skulle bara fattas det).


Av Iskristall - 20 november 2009 21:21

Är så svårt att förklara för folk som inte känner dig hur otroligt bra du kan få mig att må även om vi inte träffas. Hör jag inte din röst på ett tag blir jag orolig. Men inte alltid vi kan prata i telefon. Vet ju att varje gång du inte är på sjukhuset ringer du mig flera gånger om dagen. Varje gång du är på sjukhuset smyger du med telefonen under täcket för att kunna messa med mig. Om allt och inget och våra hemligheter vi har.

Att höra din röst ha sån otrolig livslust får mig glad. Har saknat den rösten senaste veckorna. Att ha dig i telefonen fick dom hemska sms:en att blekna. För du har fortfarande din vilja kvar. Och det betyder ALLT!!!

På något sätt har dom två mest olika människor hittat vänskap. Och den vill jag inte vara utan en enda dag. Ska njuta varje dag jag har dig kvar!

Av Iskristall - 16 november 2009 21:56

Jaha idag var det dags för första dagen tillbaka på jobbet efter sjukskrivningen. Trots bara två timmars sömn var det skönt att vara tillbaka.

Många som hade saknat mig och skönt att kunna ta tag i det som blivit liggandes.

En sak som störde mig och det är att en av cheferna vill ta endel av mitt jobb och göra själv för att själv få koll. Vilket är helt ok ur en synpunkt. Men jag gillar INTE när dom går in och pillar i mitt program. Är jobbigt nog att hålla koll på ett system som strular utan att någon annan går in och rör runt i det. I slutändan är det ju ändå jag som får reda ut allt strul.

Så lite kommer jag allt att kriga mot detta!!!

Av Iskristall - 15 november 2009 20:59

Nu har jag varit på kalas hos min syster. Hon hade som vanligt gjort supergod smörgåstårta :)

Fick även av min andra syster en tv. Eftersom att den jag hade inte riktigt vill vara med och leka längre. Den är lite kinkig med färgerna.

Så idag har varit en bra dag :)

Lyckades även med konsten att få låna pappas bil över nyår. Det du Gaia ;) Visst är jag bäst :)

Så nu blir det resa lyx. Jeep grand cherokee :)

Ovido - Quiz & Flashcards