Alla inlägg den 17 april 2011

Av Iskristall - 17 april 2011 22:10

Avslutar denna veckan med tanke på att den som inleds imorgon bara är tre dagar jobb :)

Minns inte när man hade så kort vecka sist. Men skönt ska det bli.

Eller ja tre dagar på mitt vanliga jobb....blir ju ca tre dagar med att göra bröllopstårta också. Men det är bara roligt. Nervöst och roligt.


Idag ringde min bror och skällde på mig. Eller ja han är underbar faktiskt som tagit tag i saken och ringer och skäller på alla syskon. För hur vi är mot varandra. Han har tröttnat på det och vill se en ändring. Något som jag länge känt men inte vågat ta tag i. Har inte känt mig stark nog att som yngst säga ifrån till mina syskon. För jag har inte vetat om dom känt samma som mig.

Ser det som en styrka hos min bror att han vågar!! Jag tar ödmjukt emot den utskällningen!!

Och hoppas att den leder till något gott. Till en sammanhållning som borde vara självklar!

Av Iskristall - 17 april 2011 20:10

Hade världens panik igår :) Ska ju till nästa helg göra bröllopstårtor igen...

Mitt senaste resultat av sådana såg ut så här:


   Och nu är  det dags igen. Min syster gifter sig nästa helg.

Denna gången kommer det att bli en fyrkantig tårta eller tårtor. Vilket jag inte är allt för van vid sen jag slutade skolan.

Och jag har bestämt i huvudet hur jag vill att det ska se ut. Igår provade jag göra den bottnen jag hade tänkt mig men den blev katastrof!! Provade ett annat recept men blev lika besviken där.

Men NU Har jag äntligen hittat rätt botten. Och det känns tryggt och bra och jag känner att detta kommer jag att klara!

Så kändes det absolut inte igår....

Så denna veckan ska jag ägna åt att baka bottnar, göra sugarpaste blommor, färga, göra mousse, lägga ihop tårtor och förhoppningsvis kunna bjuda bröllopsgästerna på något suvveränt i tårtväg....

Blir det lyckat kommer jag att lägga upp bilder på dom här :)

Ovido - Quiz & Flashcards