Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Iskristall - 5 maj 2011 20:24

Igår kväll när jag gått och lagt mig hörde jag hur det kom en tjej springandes utanför huset. Jag sover alltid med fönstret öppet. Hon småjoggade lite hasande lät det som och ropade Neeej. Hon lät inte panikslagen men inte heller lugn. Hon lät mer rädd.

Jag kollade för att se om jag såg något men hon hade hunnit försvinna runt hörnet och jag såg ingen som kom efter henne...

Jag låg och tänkte vad ska jag göra? Ska jag ringa polisen? Men hur förklarar man det? Jag vet ju inte om hon var i fara eller vad som hände. Och jag såg ingen annan...Jag gjorde valet att inte ringa men hade ångest imorse om man skulle få läsa om någon försvunnen tjej eller någon som råkat ut för något i tidningen.


Mitt i natten vaknade jag av att det small 8-10 gånger lät som att dom sköt precis utanför mitt fönster. Jag hoppade högt. 

Det gick en liten stund sen hörde jag et skott till men längre bort. På morgonen i radio sa dom att dom skjutit i mitt området men ca 400 meter längre bort på andra sidan massa hus. Polisen hade hittat ett vapen.

Men nu när jag läste i tidningen ikväll så är det ju på gatan där jag bor där dom har skjutit. Så inte konstigt det lät som att det var utanför mig. Det var ju det. Jag har ifrågasatt idag hur jag kunde höra det så tydligt och högt med tanke på att jag har typ 3 hus, väg och spårväg emellan och torget där det stod dom sköt ligger upp på ett berg....

Som tur är verkar dom iaf inte ha skjutit på någon!!! Men det står om ett gäng ungdomar som rört sig i området maskerade. Är detta istället för alla bilbränder nu? Ska ungjävlarna börja skjuta istället? Seriöst det är något ALLVARLIGT fel på dom...enkelbiljett till Sibirien borde dom få!!


Fick frågan av exets flickvän om jag inte blev rädd....nej det blev jag inte. In i min lägenhet kommer dom ju inte. 

Men om man blir mer försiktig när man går ute på kvällen/natten.....ja kanske....

Av Iskristall - 5 maj 2011 16:25

Så här rolig såg min lägenhet ut när jag kom hem idag :


   

Behöver jag säga att jag längtar efter imorgon :) Såg det nu när jag kom hem att katterna snällt får stanna i sovrummet tillsammans med mig. Hela min lägenhet är ju täckt av papper!!! Så jag vill inte släppa ut dom där.

Men det är lugnt ändå. Jax ligger vid min axel Gumman mitt i sängen och Gubben som vanligt under ett täcke :) 

Och jag får nöja mig med att slösurfa och äta middag i sängen. Vilket faktiskt inte gör mig något alls just idag då jag har ont i mina leder.

Funderar på att slumra en stund och vaknar jag tidigt så packar jag simkläderna och drar ner till gymmet och badar bubbelpool, simmar och bastar. Dom har ju öppet till 9 :) 

Ovido - Quiz & Flashcards