Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Iskristall - 3 maj 2011 19:24

Nu har det satt igång :) På torsdag kommer äntligen målarna för att fixa min lägenhet. Ska få nya tapeter i hall och vardagsrum. 

Har bara ett litet problem. Ska lyckas stuva undan hallmöbler, vardagsrumsmöbler två terrarie och tre katter i en liten tvåa ;) 

Har löst det så: hallmöbler och ödlor till köket, barbord och soffbord till balkongen, soffa och tv-skåp får stå kvar i mitten av rummet och tillslut......KATTERNA dom får slåss inne i sovrummet under dagen. På kvällen får dom ju vara ute i lägenheten. Bara inte när målaren är här.

Och eftersom han sagt att det kommer att ta torsdag och fredag så ska väl kissarna klara av att hålla sams på liten yta.

HOPPAS!!! nu att han verkligen blir klar på fredag. Annars blir det inte roligt i helgen. 

Men det ska bli såååå härligt med lite nytt på väggarna. Är ju inte jag som har tapetserat här från början och väggarna i hall och vardagsrum har samma ljust sandfärgade tapet. Nu kommer jag inte ändra så jättemycket. Vardagsrummet ska ha en mörkare variant i sandfärgat neutralt men lite varmare ton.

Hallen ska bli bredrandigt vitt i matt och lite blankare ränder med en tunn, tunn silverrand mellan.

Kommer att bli kanon tror jag!

Sen när skattepengarna kommer vill jag ha den här:

   Kommer att bli sååå snyggt till mina nya väggar i hallen :) Finns även en matchande spegel :)

Ovido - Quiz & Flashcards