Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Hemma från sjukhuset.

Av Iskristall - 29 oktober 2009 18:19

Förstår inte hur N står ut med att vara där så mycket. Jag blir rastlös som fan med en gång.
Operationen gick bra dock. Dom hade svårt att stoppa blödningen så det tog dubbelt så lång tid. Och dom fick tejpa ihop mig fram tills imorse. Men nu har jag bara en kompress kvar som ska släppa av sig självt är det tänkt.

Såret är 1 dm i diameter så jag misstänker att det kommer att kännas. Just nu har jag massa värktabletter och anti inflamatoriskt.

Får inte jobba imorgon som jag hade tänkt. Läkaren bara tittade konstigt på mig.

Han kom in på uppvaket och sa vad jobbar du med? Kontor... Då får du sjukskrivning några veckor. Men jag tänkte jobba hemifrån på fredag. Sne blick på mig och bara det kan du glömma! Du kommer ha svårt att sitta. Att gå till jobbet kan du inte för rengöringen och smärtan.

Så jag får snällt gå hemma till den 15 :(

Det suger!! jag är liksom redan uttråkad.

Messade med N på sjukhuset igår. Han frågade hur jag mådde, hur det var osv tyckte välkommen i klubben om alla tabletter jag fick trycka i mig 9 st + alla sprutor jag fick.

Så sa jag att jag är rastlös, du vet vilket humör jag blir på då. Har jag för tyst runt mig börjar jag tänka för mycket och du vet hur jag är då.
Vad är galet sa han? Inget just nu men du vet hur jag blir. Jag ska se till att få dig utskriven om du blir rastlös! kom det tillbaka. Grejjen är blir jag det blir jag på dåligt humör, blir jag på dåligt humör blir han upprörd.

Lugnt sa jag är ok än sålänge.

Bra! tyckte han. Så kom det vi har likadana sängar ;) Tänk inte ens tanken på att bli frisk!

Sen skojade vi lite. Bra att ha någon som ligger på sjukhus samtidigt även om inte i samma stad :)

När jag kom dit igår hade jag lust att begå mord dock. Fastande inför operationen låg jag och väntade på min tur då serverade dom lunch. TACOS!!! Hur sjysst är den när dom andra två i rummet får det? Jag trodde jag skulle dö av hunger. Så jag gav mig ett löfte att köpa det på vägen hem.

Sjuksköterskorna blev lite förvånade när jag vägrade ta sjuktransport hem. Jag sa NEJ jag tar bussen jag ska handla.

Förstod dom sen när jag satt på bussen och var alldeles yr och skakig iof :P

N har sagt massa gånger idag DRICK massor och VILA!!! Bra att han tjötar på mig för jag är slarvig :P

Jag har en liten värmländsk sms sköterska ;) Han lyckas dalta med mig på sms :)


Men nu ligger jag nedbäddad i soffan, tar det lugnt, älskar att vara hemma igen och har ätit TACOS :)

Lär bli mycket ta det lugnt och massa te dom kommande två veckorna.

Men förutom operationssår som ska läkas så behöver jag nog det.

Mina nerver har tagit mycket stryk senaste halvåret.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iskristall - 15 oktober 2011 14:53

http://metrobloggen.se/iskristall/ testar att köra på denna sidan ett tag. ...

Av Iskristall - 15 oktober 2011 13:16

Lördag och det finns massor jag vill göra. Hälsa på folk, träna, shoppa, träna lite mer, ta en långpromenad i det fina vädret...... Men jag är fortfarande alldeles för trött i kroppen. Så jag tillbringar dagen i soffan under täcket med tv, dator oc...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 20:56


Ja imorse gick jag ner och gjorde en kontroll i källaren hur det såg ut. Var fortfarande varmt där inne och luktade väldigt mycket rök.     Så här såg det ut i källargången. Igår satte även brandmännen upp en skylt på dörren att dom skulle komma ...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 00:02


Vaknade förut av att telefonen ringde och det var en kompis. Hann knappt höra vad han sa försen jag kände att det luktade bränt. Svarade honom inte utan började gå och sniffa runt i lägenheten. Tog på mig morgonrock för att kolla trappuppgången och g...

Av Iskristall - 13 oktober 2011 13:40

Idag har jag bockat av ett par saker på att göra listan för att ta tag i mitt liv.   Bokat tid hos tandläkaren för att fixa tanden som gick av förra veckan. Han var äntligen tillbaka idag.   Bokat tid hos läkaren för kortisonspruta nr 2 i axe...

Ovido - Quiz & Flashcards