Alla inlägg under juni 2010

Av Iskristall - 20 juni 2010 10:44

  

Av Iskristall - 18 juni 2010 09:58

Jaha då har såren börjat läka ihop från "operationen" vad händer då jo man vaknar med tryck i bröstet och slemhosta. På en dag när jag ABSOLUT inte får bli sjuk. Just nu knarkar jag Gaias mirakel slemlösande (tack för att du försett mitt hushåll med sånt) och antiinflamatoriskt. Känner mig redan bättre. På det lägger jag det bästa botemedlet mot allt. TE stora och många glas med grönt TE :) Med cranberry smak såklart det är mumma ;)

Och håller mig nedbäddad i sängen några timmar till. Detta ska bli tidernas kortaste förkylning tänkte jag.

Av Iskristall - 16 juni 2010 18:16

Jaha då vart det sjukhuset idag igen då. Går ca 1½ månad mellan besöken.

Fick massa bedövningssprutor och sen brände dom igen.

Ena sprutan tog inte så där kände jag. Så satte han en till spruta men kände ändå :P Den ville helt enkelt inte ta. Så nu vet jag hur det hade kunnat kännas om bedövning inte fanns :P AJ!!!!!

På dom andra ställena där frågade dom om jag kände något och jag mest öhhh bränner ni nu? Nä då känner jag inget.

Nu dock när bedövningarna börjar släppa känns det lite obehagligt.

Riktigt bra dock. Upptäckte det igår. Ringde idag och fick tid samma dag. Hon ville först att jag skulle få andra sjukhuset att skicka remiss. Jag sa men dom har sagt att nu är det bara att ringa till er nu när jag inte behöver riktig operation. Jaaa så var det förr kommer hon med egentligen borde du gå via dom eller vårdcentral för remiss.

Jag sa sist jag blev runtskickad på remiss ledde det till operation TVÅ gånger. Jag vill INTE ha det så igen.

Oj oj oj nej nej då klart du inte ska behöva ha det så jag har en återbudstid idag kl 3 går det bra?

Jajamen tyckte jag tackar så jättemycket för hjälpen.

Konstigt att det är så långa köer i vården när dom kan dra fram en tid med en gång ;)

Varför ens tjafsa om hon nu hade ett återbud? Hon såg att jag varit där innan ju. Jag vet ju vad min diagnos är och hon med och vad man gör åt det.

Samma sak på "min" kirurg på det andra sjukhuset där ringer jag direkt och bokar en tid. Ingen remiss där heller efter första besöket.

Av Iskristall - 15 juni 2010 18:25

Vad skönt det är att komma hem efter en lång dag på jobbet, 1 mils cykling och lägga sig i ett varmt skumbad en stund, sedan raka benen och annat, duscha och skrubba ordentligt för att sen smörja in sig i bodybutter.

Känner mig som en ny människa.

Nu är det bara slänga ihop middag kvar. Och idag tänkte jag slänga ihop en moussaka :)

Av Iskristall - 13 juni 2010 20:54

Har haft det jobbigt ett bra tag. Och trodde precis att jag var på väg upp ur den djupa gropen så slängdes jag ner igen. Tillbaka till att ta tabletter för att orka med dagen. Hela helgen har jag tillbringat i mitt mörka sovrum. Läst, sovit, kollat på film, gråtit, gråtit lite till och inte orkat göra något alls.

När all gråten kommer tillbaka är det "bara" att börja ta tabletterna igen. Dom gör så att kroppen blir lugnare och jag inte gråter så mycket.

Just nu känner jag mig lugn. Men jag vet att det beror på att jag har den skiten i kroppen. Dags att börja klättra upp ur gropen igen.

Skönt att det är jobb imorgon igen så man slipper tänka så mycket.

Av Iskristall - 12 juni 2010 09:02

Frukost idag blir hemmabakat rostat bröd.....eller stekt ägg med prinskorv.....har inte bestämt mig än.....nu blev jag ju hungrig :)

Skönt det är att ligga kvar i sängen med öppet fönster och höra hur det blåser ute :) Men här inne blir det frisk och god luft.

Ska försöka ta en låååång promenad idag :) Se hur många steg man kommer upp i på stegräknaren.

Av Iskristall - 10 juni 2010 19:56

Kan man verkligen vara så här trött? Jag försöker allt jag kan att hålla ögonen öppna en timme till men det går knappt :P Duschat har jag gjort så det kan jag inte göra för att piggna till :) Och ett bad hade jag väl somnat i.

Satt på jobbet idag med massor att göra och då kom dom och frågade om jag har tid att göra ännu mer saker. Så nu blir det omprioritera i det jag gör några månader för att hjälpa till med ett stort projekt dom har på g.

Men det är ok. Är ju ännu mer nya saker att lära :)

Av Iskristall - 9 juni 2010 20:21

Nu så!!! Nu börjar jag komma in i cyklingen ordentligt. Har inte alls ont i *ittmusklerna längre när jag cyklar. Känns som man sitter lättare på sadeln och det är riktigt bekvämt. Känns inte heller lika tungt när man cyklar över kanter och så så jag vet inte riktigt vad som är skillnad.

Men säkerligen att man har en helt annan teknik än från början. Skönt är det iaf. Speciellt som idag när det var svalt, lite regndroppar i luften och luktade sommarregn. Det blir man lugn av mitt i allt det trötta.

Ovido - Quiz & Flashcards