Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Iskristall - 4 juni 2010 22:45

Sökte på nätet efter en steg omvandlare. Har ju upptäckt att jag har stegräknare på mobilen. Och på den får man en stapel för varje dag under veckan så räknar den ut medel och talar om vart hälsogränsen går (10 000 steg).

Lite lurigt med den dock är att den ibland fuskar och stannar till en stund. Så det är ganska svårt att komma upp i just 10 000 steg. Dessutom cyklar jag ju till och från jobbet.

Så då ville jag se hur många steg cyklingen motsvarar egentligen.

Om man cyklar i 20km/h (vilket jag gissar att jag gör eftersom jag har en mil till jobbet och det tar 30 min ca att cykla) så motsvarar det 14300 steg.

Genast känns det mycket bättre att jag enligt stegräknaren bara gått 7000 steg idag men kan man lägga på cyklingen och den motsvarar 14300 steg så har jag haft en väldigt bra dag motionsmässigt sett :)

Idag cyklade jag dessutom en omväg hem från jobbet bara för att det var så fint väder.

Så 21300 steg eller mer riktigt 2 mil cykling och 7000 steg :) Känns bra det här :)

Ovido - Quiz & Flashcards