Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Hur omgivningen reagerar.

Av Iskristall - 24 januari 2010 20:15

Jag har nu den senaste månaden lagt om min kost för att jag vill äta lite nyttigare. Alltså skippa socker i te som jag hade innan och skräpmat osv.

Min ändring är inte alls jobbig för mig. Skippar som så många andra att äta socker, pasta, bröd, potatis och ris. Jag följer det inte slaviskt på något sätt. Jag äter fortfarande ute på fredagslunchen då unnar jag mig, och fredagsfikan på jobbet. Men det är mina egna middagar och luncherna jag tar med mig till jobbet som jag har ändrat i.

Som att jag äter fil eller omelett till frukost istället för mackor.

Detta har gjort att jag har tappat fem kilo på en månad.

Nu till det roliga som jag har lagt märke till. Det är OMGIVNINGEN!! Om man berättar att man äter nyttigare reagerar dom oftast med. Stackars dig men häng i det är värt det! Som idag när jag berättade för en vad jag skulle äta. Hmmm tycker inte att bilden på inlägget nedan ser direkt äckligt ut ;)

Jag äter ju inte äcklig mat för att jag inte äter pasta, ris och potatis. Snarare tvärt om. Det är mer variation och mer smaker än tex slänga ihop pasta och en pastasås. Så det är inget stackars mig alls :)

Eller som till frukost två torra skinkmackor när man kan äta en omelett med skinka, lite ost och tomat eller nått.

Som sagt ingen tråkig mat alls. Och jag följer det inte totalt slaviskt. Bara med just pasta, bröd och SOCKER. Saker som jag åt hela tiden innan.

Det känns litegrann som dom som verkligen måste gå ner massa kilo, och lägger om i kosten......undrar om inte omgivningen med sina sånna kommentarer sabbar deras motivation lite.....för sånna kommentarer kan låta hemskt för en som verkligen kämpar. Det blir liksom ett ont att äta nyttig mat när någon hela tiden säger stackars dig. Istället för fy fan vad gott det låter.

För grönsaker, grönsaksgratänger och alla varianter man kan komma på som inte innehåller massa pasta, ris och potatis är ju faktiskt GOTT.

 
 
Ingen bild

Stones.

24 januari 2010 21:28

Skillnaden är väl att du har fantasin och viljan till att få nyttig mat att bli kanongod. Jag slänger i mig nått för att överleva. Inte så nog vad det blir. Visst skulle väl jag kunna laga bra och nyttig mat men viljan att stå i köket och joxa finns inte här. haha. =)

 
Ingen bild

Iskristall

24 januari 2010 21:48

Men skillnaden mellan oss vännen är ju att du inte behöver tänka på vikten Stones :)
Fantasi kan ju alla få all mat ser roligare ut med färg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iskristall - 15 oktober 2011 14:53

http://metrobloggen.se/iskristall/ testar att köra på denna sidan ett tag. ...

Av Iskristall - 15 oktober 2011 13:16

Lördag och det finns massor jag vill göra. Hälsa på folk, träna, shoppa, träna lite mer, ta en långpromenad i det fina vädret...... Men jag är fortfarande alldeles för trött i kroppen. Så jag tillbringar dagen i soffan under täcket med tv, dator oc...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 20:56


Ja imorse gick jag ner och gjorde en kontroll i källaren hur det såg ut. Var fortfarande varmt där inne och luktade väldigt mycket rök.     Så här såg det ut i källargången. Igår satte även brandmännen upp en skylt på dörren att dom skulle komma ...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 00:02


Vaknade förut av att telefonen ringde och det var en kompis. Hann knappt höra vad han sa försen jag kände att det luktade bränt. Svarade honom inte utan började gå och sniffa runt i lägenheten. Tog på mig morgonrock för att kolla trappuppgången och g...

Av Iskristall - 13 oktober 2011 13:40

Idag har jag bockat av ett par saker på att göra listan för att ta tag i mitt liv.   Bokat tid hos tandläkaren för att fixa tanden som gick av förra veckan. Han var äntligen tillbaka idag.   Bokat tid hos läkaren för kortisonspruta nr 2 i axe...

Ovido - Quiz & Flashcards