Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Nyår i efterhand

Av Iskristall - 4 januari 2010 16:57

Tänkte dela med mig av vad vi åt till nyår. Det blev


Förrätt:

toast med äppleröra (cremefraiche, äpple, gräslök, kryddor), smörstekta kantareller och en westfalisk skinka.


Varmrätt:

Mör älgstek med potatisgratäng och sallad


Efterrätt:

Fruktsallad med vaniljkesella


Jag vet jag har gått ifrån min nya kost lite nu över nyår. Svårt att följa den slaviskt när man är 6 pers i ett hus som samsas om vad man ska äta. Men jag har varit ganska duktig (visst har jag Gaia?). Dessutom är det nyår då får man slarva liiite.

Jag dricker enbart te utan socker nu iaf. Och hör och häpna det börjar bli gott (trodde jag aldrig). Ena dagen åt jag av nötterna inte godiset och andra dagen rörde jag varken alkohol  (drack jag bara på nyår) eller godis.

Sen åt jag det "nyttigaste" brödet till frukost och ägg till det ingen sötad yoghurt och jag lät faktiskt bli att dricka juice trotts att jag kände att jag hade kunnat döda för ett STORT glas ibland. Till maten blev det vatten för min del. Så sammanlagt kan man väl säga att det är mycket socker jag inte tryckt i mig i helgen som jag hade tryckt i mig annars. Då är det väl lite ok med lite slarv?



 
 
Ingen bild

Gaia

5 januari 2010 16:05

jag tyckte det gick bra...och apprpå gå..vi lyckades ju gå totalt 60 min promenader med hunden i bra tempo/dag..varje dag OCH..ett par extra promenader till affären som låg en bit bort (2ggr) samt all hjärngympa av att spela 500 (kortspel för er som inte vet är det riktigt hjärnskrynleri).
Sen fick vi skottat lite snö och putt på en bil som hade kört fast...men trotts all motuion kan jag ärligt säga att gårdagens combat var JOBBIG! jag flåsade som en brunstig ko efter 3 låtar..:S fick håll efter 5 :e låten och höll på och svimma på låt 7 för att åter skrapa upp resterna och köra ssita styrkan på knä (armhävningar och plankan) idag har jag..ONT! hur har det gått för dig på gymmet idag?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Iskristall - 15 oktober 2011 14:53

http://metrobloggen.se/iskristall/ testar att köra på denna sidan ett tag. ...

Av Iskristall - 15 oktober 2011 13:16

Lördag och det finns massor jag vill göra. Hälsa på folk, träna, shoppa, träna lite mer, ta en långpromenad i det fina vädret...... Men jag är fortfarande alldeles för trött i kroppen. Så jag tillbringar dagen i soffan under täcket med tv, dator oc...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 20:56


Ja imorse gick jag ner och gjorde en kontroll i källaren hur det såg ut. Var fortfarande varmt där inne och luktade väldigt mycket rök.     Så här såg det ut i källargången. Igår satte även brandmännen upp en skylt på dörren att dom skulle komma ...

Av Iskristall - 14 oktober 2011 00:02


Vaknade förut av att telefonen ringde och det var en kompis. Hann knappt höra vad han sa försen jag kände att det luktade bränt. Svarade honom inte utan började gå och sniffa runt i lägenheten. Tog på mig morgonrock för att kolla trappuppgången och g...

Av Iskristall - 13 oktober 2011 13:40

Idag har jag bockat av ett par saker på att göra listan för att ta tag i mitt liv.   Bokat tid hos tandläkaren för att fixa tanden som gick av förra veckan. Han var äntligen tillbaka idag.   Bokat tid hos läkaren för kortisonspruta nr 2 i axe...

Ovido - Quiz & Flashcards