Alla inlägg under mars 2009

Av Iskristall - 31 mars 2009 09:04

Jag tror fanimej att jag åkt på skiten :( Ont i halsen, tjock på rösten och det skaver som fan. Har inte vågat gå och lysa med lampan för att se hur det ser ut men ska göra det sen. När jag orkar gå upp ur sängen. Den orken saknas just nu.....

Av Iskristall - 28 mars 2009 06:55

Och firandet började redan igår med Limo, middag, Hammerfall och vidare utgång. Fick några rapporter under kvällen med bilder och telefonsamtal sen somnade jag gott och orkade inte svara på alla sms och telefonsamtal inatt.

Men limoturen finns förevigad av GP som högg henne när hon gick ur bilen. Delar med mig av sötnosen här :)


MEMMIZZEN 20 ÅR

Av Iskristall - 18 mars 2009 15:59

Hade goda förutsatser för träning idag. Fick tom med mig träningskläderna till jobbet. Hade övertalat kropp och hjärna att gud vad skönt det ska bli med ett pass idag.

Så kommer lilla snorugen och berättar om att pojkarna ska rasta sina mc på avenyn och lockar med öl i det fina vädret. Träning? Vad är det? Går det att äta? Hmmmmmm kommer inte på vad det är för något bäst jag åker ner till avenyn och kramar söta pojkar och tar en öl istället.....för DET vet jag vad det är för något ;)


Av Iskristall - 16 mars 2009 22:54

När jag satt och skrev det senaste inlägget fick jag en fin bild på en herre som visst tycker om att ligga och mysa med täcket upp i ansiktet ;) jag gillar sånna mysbilder. Fina, fina.

Var det någon som sa Teddybjörn ;)

Av Iskristall - 16 mars 2009 22:06

Har ju inte berättat så mycket om helgen som var. Ja jag släpade med mig lilla tösen på fest. Trotts att hon absolut inte ville. Men men skam den som ger sig ;) och jag gjorde ju som vanligt helt rätt med det för skoj hade hon och glad blev hon. Även om hon nog hade en liten tanke på att strypa mig som prompt skulle dit ;)

Men får man inbjudan till kalas så går man :)

Jag hade ju flirtat via telefon hela veckan med en som skulle vara där. Ville ju kolla läget. Och lite besviken blev jag. Han var inte den som pratade så mycket med mig då. Men han tittade och hälsade varje gång vi passerade varandra och ja lite pratade vi. Skulle ner på toa en gång och gick förbi när han pratade med några. På väg tillbaka lämnade han dom och gick framför mig och tvärstannade, för att kolla om jag var med på den. Då pratade vi lite och han visade sin mc.

Min snygga styvsyster var också på festen. Första gången hon var med. Och dom två pratar hela tiden och kommer bra överens. Och ja lite konstigt känns det....att dom pratar så bra när dom träffas och jag och han på telefon och sms....(för han ringer alltid efter att vi har träffats bara för att prata lite) nåja syster åkte hem och jag och lilla tösen var kvar och festade. Vid fyra fick jag en lite depp svacka och hade hemlängtan. Satt och kollade ner i mobilen för att se när bussen gick då kom han och frågade om jag sov. Nej jag tänkte åka hem sa jag. NEJ DET SKA DU INTE fick jag tillbaka. Så satte han sig ner och pratade. Lilla tösen med sin stora mun såg till så att vi fick sällskap hem sen genom att utmana honom att sova i samma säng som oss (ja bara sova) och det ville han ju och fixade raskt skjuts.

Ute på gården medans vi väntade på att alla kom ut kom han fram och gav mig en puss på munnen bara sådär.

Väl hemma var det fram med ett täcke till, extra tandborste och så kröp alla ner. Jag blev den som fick ligga i mitten. Och med två personer, varsitt täcke och lilla ungen ;) som lockade upp katten i sängen och skickade över honom till mig blev det VARMT!!! N som höll om mig på ena sidan och la sitt täcke över mitt (fick flera pussar) och Ungen som älskar värme på andra sidan och också ville ligga nära och lyckades få upp sitt täcke på mitt och så jag "underst" under tre täcken en katt och två personer som låg nära. Mysigt, mysigt men såååå varmt. Så blev inte så mycket sömn.

Senare på morgonen var det inga pussar....och på kvällen när vi var hos styvsystern på fika var det tyst igen och dom pratade massor.

Jag blir inte klok på karlar någon gång ;)

Men denna människa gillar jag massor att prata med som vi gör dagligen, och goa kyssar.

Än har jag inte hittat felet där som jag gör hos alla andra efter en kvart eller så ;)


Av Iskristall - 15 mars 2009 10:23

Säger bara en sak tre pers tre täcken och en katt blir för varmt i sängen ;) Speciellt när jag ligger i mitten ;)

Av Iskristall - 14 mars 2009 09:42

Polisen slog i förra veckan till mot närmare 450 personer över hela landet som köpt narkotika på nätet. De flesta tillslagen gjordes i Västra Götaland och Stockholm.
Samtliga 447 köpare kommer att delges misstanke om narkotikabrott.
- I en del fall misstänker vi också att personen i fråga sålt knarket vidare, säger Cecilia Fant, kriminalinspektör på Rikspolisstyrelsen och samordnade av det landsomfattande tillslaget.

76 misstänkta i regionen
Antalet tillslag var flest i storstadsområdena.
- Vi har 76 misstänkta i Västra Götaland, spridda över hela länet med fokus på Storgöteborg. De flesta är unga, mellan 16 och 25 år, säger Stefan Westin, kommissarie på narkotikaroteln i Göteborg.
Bakgrunden till tillslaget är att Rikskrim i somras upptäckte att det narkotikaklassade preparatet Tramadol såldes via en svensk hemsida på nätet. Huvudmännen bakom försäljningen är från Södermanland. De häktades i november 2008 och den utpekade huvudmannen har dömts till tio års fängelse för grovt narkotikabrott. Mannen hade tjänade ca 1,3 miljoner på försäljningen.
- Tramadol blev narkotikaklassat i slutet av 2007 efter att tidigare ha sålts fritt på nätet och blivit populärt. Nu när preparatet blivit narkotikaklassat har det varit viktigt att agera med kraft, säger Cecilia Fant

Unga och ostraffade
När Polisen i Sörmland tog över ärendet från Rikskrim följde man handeln till ett stort antal köpare, som beställt Tramadol från hemsidan på nätet. De visade sig framförallt bestå av unga, tidigare ostraffade köpare.
- Majoriteten av köparna är personer som inte är kända för polisen sedan tidigare och många av dessa är troligtvis förstagångsköpare. Med det här tillslaget kan vi visa vad effekten kan bli när man köper narkotika, säger Thomas Karlsson, chef för narkotikaroteln i Sörmland.

Av de 447 identifierade köparna är flertalet flesta födda på 1980- och 90-talen. Sjuttiofem procent av dem är tidigare ostraffade.
- Det första ärendet med en fällande dom i den här härvan var i Göteborg. En man dömdes i somras för att ha köpt Tramadol och en rad andra brott, uppger Cecilia Fant.

Dag Fransson

031-62 44 83

Detta är Tramadol

Tramadol (tramadolhydroklorid) är en så kallad opiat som används som smärtstillande medel vid svår akut och kronisk smärta. Det är ungefär tre gånger svagare än morfin men är ändå starkt beroendeframkallande. Tramadol blev narkotikaklassat den 1 december 2007.




Dessa tabletterna är det jag får när min rygg bråkar med mig. Förra året levde jag på dom i fyra månader!!! tre om dagen + paraflex. Nu senaste veckan innan jag bokade tid hos kiropraktorn åt jag ett par också.

Det sjuka är att jag FATTAR inte hur man kan vilja ta dom frivilligt. Jag mår DÅLIGT av dom. Avtrubbad, okoncentrerad och illamående. Blir ingen bra människa alls när jag äter dom. Och sånt vill folk trycka i sig. Tack och lov att min kiropraktor finns!!!

Av Iskristall - 11 mars 2009 21:21

Tror att jag kommer att få höra en jobbig sak på lördag och jag försöker stålsätta mig för min reaktion.

En ny vän är sjuk och han ska berätta nästa gång vi ses sa han. Endel har jag hört från andra men om han själv berättar blir det för mig med verkligt.

Har pratat av mig lite på min syster ikväll som är riktigt bra på att ta människor och hjälpa en igenom hur man ska hantera jobbiga situationer.

Nu precis innan hon gick och la sig skrev hon....


Stor kram till en liten,liten syster

Och dom orden fick mig att småle litegrann. För just nu känner jag mig liten i en orättvis värld.

Denna lilla systern har sett för mycket av ondska och annat senaste veckan för att livet ska vara kul just nu.


Jag fasar för lördagen men hoppas innerligt att det inte är så illa som jag fått höra. För jag tycker om den här människan.

Ovido - Quiz & Flashcards