Alla inlägg under december 2008

Av Iskristall - 21 december 2008 09:42

Jag vet att jag blivit för slö med att skriva men jag har inte riktigt haft ork eller lust. Julen har en tendens att göra det med mig. Tidpunkten på året då man verkligen känner av att man är singel. Några dagar kvar till julafton nu och jag ska vara hos pappa på dagen sen blir det åka med syrran hem på kvällen och bada jaccuzzi utomhus och dricka drinkar. Så jag kommer väl att få en praktförkylning ;) Men det ska faktiskt bli mysigt. Hon är den av mina syskon jag gillar mest och har haft mest kontakt med i livet.

Perfekta julhelgen hade varit om någon sa att jag vill vara med dig på jul. Kan jag följa med. Men det kommer aldrig någonsin att hända. En jul ihop var vad jag fick iaf. Den bästa julaftonskvällen någonsin :)

Så jag ska faktiskt vara med "familj" och försöka njuta av det.

Av Iskristall - 13 december 2008 17:33

Har bara några poäng kvar till att få en gratis julklapp :) Så hjälp mig genom att bli medlem här och fixa ett poäng själva så gör ni mig glad :)

Enkelt och lätt!!!


http://gratisgrodan.se/page/index.php?referral=3873

Av Iskristall - 13 december 2008 13:11

Igår hade vi årliga lussefikan hemma hos Gaia och Centi. Lika mysigt som vanligt med massa goa bullar, kakor, glögg, bål och annat smaskens. Jag räknade inte men tror vi var runt 15 pers där. Många man inte har sett på länge.

Alltid lika härligt med lite julstämmning med vänner och den där goa "vad den nu heter på finska" som bara är så galet god. Den ska jag få receptet på så ska jag införa ytterliggare en finsk maträtt på min familjs svenska julbord. Kålrotslådan har redan vunnit deras gillande.

Detta kan man säga är som en yoghurt (kvarg) vispat med grädde och katrinplommon. Så närmaste man kan komma i förklaring är som en tjock krämig vaniljyoghurt med katrinplommon bitar i. Visst låter det läskigt men det är så fruktansvärt gott :)

Jag kom dit direkt efter jobbet och hjälpte Gaia med dammsugning och lussekattsbakande :)

Mysig kväll Gaia!!!

Av Iskristall - 8 december 2008 15:47

Idag har jag varit och tagit stygnen på pälsboll. Hon är för söt försöker charma veterinären att glömma vad dom ska göra. Viftar på svansen och så vänder hon på sig så att såren är bort från veterinären viftar lite till och lägger huvudet på sne och slickar veterinären på handen. Ungefär som visst är jag söööööt PILLA INTE.

Och självklart prata MASSA också. Pusta, sucka och stöna :P

Sötnos är vad hon är. Men dom berömmer såååå mycket för att hon är så snäll. Hade en diskution med veterinären om att det är minsann inte alla hundar som är så lätta. Hon sa du ska bara veta hur det kan vara. Hahaha kan tänka mig det.

Hade ju min egen cookie förr som minsta lilla hon inte tyckte om höll tag i handleden med käkarna och visade hit men inte längre. Så sånna fighter har jag haft MASSOR av.


(bilden är på Cookie min vovve jag hade innan)



Av Iskristall - 7 december 2008 20:17

Igår så  skulle T komma till mig innan jag skulle iväg men det blev sent så jag messade och sa hey jag har faktiskt folk som väntar på mig sticker nu. Han messade tillbaka att han blivit försenad. Sen blev det lite snusk sms under kvällen ;) Som jag tillbringade med först middag och efterrätt hos Gaia och därefter biljard med Duvvan, T, Gaia, Centi och vännen från Dalarna. Gick totalt KASS för mig då jag ju ramlade förra lördagen och skadade handleden.

Väl hemkommen fick jag värsta skumma smset av mitt X bästa kompis. Oförskämt!!!

Och sedan messade hjärtat T och frågade om jag var vaken och myssugen. Och det var jag ju så han kom hem till mig och tillbringade några timmar tillsammans. Vid halv sju åkte han hem igen. Då somnade jag som en baby :)


Av Iskristall - 7 december 2008 20:07

Gå in på http://se.babelfish.yahoo.com/  Skriv in...

I want to have sex with you until the sun goes down


och översätt från engelska till holländska. Ta sedan den texten och översätt från holländska till engelska :)

Blir ganska skoj resultat hahaha.




Av Iskristall - 3 december 2008 19:04

Jag har blivit dålig på att skriva men har inte haft lust det senaste. Det har varit för mycket strul helt enkelt.

Kan dra en liten kortis om senaste dagarna. Lördag inledde jag storstilat med att ramla på näsan på väg hem till Gaia. Tog emot med händerna såklart vilket resulterat i bandage runt handleden. Vet inte om jag har en spricka eller om det bara är en stukning. Men jag kan inte vrida handleden eller lägga tyngd på då gör det jätteont. Bandaget har jag för att hålla den stilla så att jag inte gör dumma rörelser. Har inte varit hos läkaren. Det går väl över ändå :)

Tur var att jag inte hade bytt om för festen än utan bara hade myskläder skulle duscha och byta om hos Gaia :) OCH kebabtallriken jag hade med mig till middag höll hahaha.

Igår fick jag hit lilla söta Xa bus också. Opererad och hemsk med stygn över hela ryggen (låter värre än det är) som jag nu får roa mig med att tvätta hennes sår två gånger om dagen.

Så vi är två sjuklingar ;)

Ovido - Quiz & Flashcards