Alla inlägg under oktober 2010

Av Iskristall - 16 oktober 2010 20:09

Igår när jag surfade runt på nätet hittade jag information jag verkligen inte ville ha. Jag blev helt tom. Kände ingenting bara tomt i ett par timmar sen började jag bara skaka. Kunde inte sluta skaka det var en jätteläskig känsla. Och så inte själv kunna ringa och fråga utan få fråga genom annan.

Men han åkte raka vägen till sjukhuset och jag fick prata med den jag ville.

Och jag fick det hela utrett och nu känns det lugnt igen. Tänk vad skämt mot någon annan kan slå fel ibland. Usch. Vill aldrig mer vara med om en sån sak!!!

Och så behöva förklara att jag har inte bildat en åsikt än. Jag frågar alltid först. Hade jag redan bestämt min åsikt i saken hade jag bytt nr och ni hade aldrig mer fått tag i mig.


Senare på kvällen kom killkompisen hem till mig och sov över. Det var skitskoj. Vi låg och pratade halva natten och råskrattade med våran brutala humor. Så kvällen blev vänd åt ett riktigt bra håll tillslut.


Haha en rolig sak hände på förmiddagen också. Puckoblåst hörde av sig. Direkt när han skrev visste jag vad han ville. Samma som alltid.

Hornen flög upp i pannan på mig och jag tänkte bara JÄVLAS!!! Med en gång. Så jag låtsades att han har en chans men ICKE!!!

Fan tro han kan orsaka mig två operationer under narkos och tre med bedövning utan att bry sig ett skit och sen komma ett år senare och tro att han kan få något? 
HELVETE HELLER!!! Önskar jag hade    här så jag kunde bjuda hem puckoblåst och låta   öppna dörren och tala om vad han tycker om sånna människor!! 

Av Iskristall - 7 oktober 2010 17:20

Nu har jag klarat av mitt 6:e bodypump pass. Det börjar kännas skoj och jag känner att musklerna börjar vakna.

Denna låten får mig på gott humör och sätter faktiskt igång träningslusten :D

Tränar med bästaste kollegan och vi har roligt tillsammans när vi tränar. Svetten rinner och vi pushar varandra duktigt :)


Av Iskristall - 4 oktober 2010 20:45

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta åt vad folk hittar på att säga.

Varför allt detta skitsnack när folk inte är närvarande. Åt alla håll och kanter.

Kan inte folk bli lite flower power en stund och säga snälla saker om folk?

Ger det så mycket må bra känsla av att säga dumt om människor?

Eller är det helt enkelt att man inte klarar att ge en komplimang?


Ska försöka ha det som mitt nya mål i livet :) Säga snälla saker om och till folk. För jag är inte heller alltid perfekt. Men jag inser mina brister mer och mer.


Jag menar jag ser framför mig hur folk sitter och t:ex

Visste du att hon LJUGER!!! om sin vikt.

Eller har du HÖRT vad han sa.


Jag har nog aldrig berömt mina nära och kära så mycket som senaste tiden. Och försöker tänka mig för innan jag säger elakt. Ibland gör man helt klart. Men tänker efter en gång extra innan. Och jag har faktiskt mycket roligare :)




Av Iskristall - 4 oktober 2010 19:03

Precis hemkommen efter en härlig helg i dom värmländska skogarna (läs: Arvika). Träffat släkten för första gången på 20isch år :) 

Hade super duper trevligt!!! Här nere träffar jag aldrig släkten alls. Men det kändes så skönt att komma dit upp. Kändes helt plötsligt som man hade en släkt/familj igen. Inte ofta jag har den känslan. Saknar det dock! 

Var där med underbaraste storasyster och en vän till oss.

Var ju Mârten!! Vi umgicks, gick på stan och hade det trevligt.

Lördag kväll vart vi bjudna till fest men först till den sysslingens mamma (man måste ju klart åka laget runt) för att äta kålsoppa.

Men precis när vi skulle åka la sig storasyster på sängen och skakade av smärta med tårar i ögonen. Efter mycket övertalande (hon är den mest envetna som finns och skyllde på magknip av för mycket kålsoppa) så fick vi kört henne till akuten.


Hon är nog seriöst den mest envetna jag vet. Hon ville inte att vi skulle stanna (där förlorade hon), hon ville inte ha morfin mot smärtorna (ge mig två alvedon och en ipren var hennes kommentar). Dom rullade in henne på röntgen och jag och T passade på att åka och äta. 

När vi kom tillbaka satt hon på utsidan och väntade. Dom hade hittat en cysta på äggstocken som spruckit och ville lägga in henne och skicka till Karlstad. Men icke!! Hon skulle minsann både äta pizza och dricka vin. Så hon vägrade!!!

Jag frågade om dom inte kunde tvinga henne så vi blev av med henne men det kunde dom inte.

Så vi fick plocka med oss tanten hem igen ;) Med alvedon och ipren. 

Men det blev inget festande tyvärr. Lite vin och prat i soffan bara. 

Tråkigt när dom planerat så men vad göra liksom.


Nästa gång!!! Då jävlar blir det party!!!! :)


Skönt med känslan att ha hittat släkten igen :) Dom är helmysiga :)

Ovido - Quiz & Flashcards