Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Iskristall - 27 maj 2009 20:28

Har gått i en månads tid med skav och en svullnad i halsen, men jag har struntat i det, har ju inte haft ont, inte haft feber eller mått dåligt. Har bara skavt. Sen att halsen ser ut som när jag haft halsfluss innan har jag ignorerat.


Så ringde vännen idag och sa att hennes pojkvän varit hos läkaren och tydligen gått med halsfluss ett par månader utan symptom annat än lite hängig (jag umgås ofta med dom). Så varningsklockorna började ringa hos mig och jag åkte snällt ner till farbror doktorn han kom in. Jag förklarade att jag tror att jag har åkt på halsfluss ser ut i halsen som alltid när jag har det men mår inte dåligt. Han kände utanpå halsen och sa vet du vad jag tror du har rätt!!! Så fick jag gapa och han förklarade att jajamen visst har du det så pratade han om grönt var han såg i halsen på mig :( *äckligt*


Förklarade även hur trött och hängig jag känt mig senaste året och han skickade iväg mig på provtagning av trötthetsproverna som han kallade det. Rabblade upp massa olika bland annat ämnesomsättning. Så fick snällt gå och bli tappad på fem rör blod. Han tyckte nämligen att det är INTE normalt att vara så trött. Han sa att det kan vara depression! Jag hävdade bestämt att nej jag är inte deprimerad!! Nog för att jag har mycket runt omkring men deppig är jag inte så. (för mig är det när man bara ligger i sängen och stirrar rätt ut och inte tar sig för med att göra något). Men nu har jag iaf efter vännens tjöt tagit tag i det och frågat läkaren vad som kan vara fel....slår vad om att testerna blir kanon trots att vännen tror det är min ämnesomsättning :)

Ovido - Quiz & Flashcards