Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Iskristall - 5 oktober 2011 20:09

Hittepågratäng kan man kalla den det?


Iaf är det:

Lager 1: Blomkål och broccoli som jag mixat.

Lager 2: EN grovrivern potatis.

Lager 3: Blomkål och broccoli igen.

Och så klart kryddor mellan varje lager. Och på med grädde och in i ugnen 200 grader tills den blir klar :) 

Ett solklart hittepårecept från mig. Fråga inte om tid i ugnen och sånt det där känner jag på lukten när det är klart....eller ser på färgen :) 


 Och så premiär använder jag dom härliga portions gratäng formarna jag köpte på IKEA i helgen :) 

Kanske inte det roligaste att diska men vilken form är det :) Dessutom är det kul att servera maten annorlunda ibland!

Återkommer med hur det smakar eftersom den står i ugnen just nu och inte ens har börjat lukta än :)


Uppdatering: 


   Mmmm dom ser goda ut som färdiga också :) Och luktar väldigt gott :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards